۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۰۶
کد خبر: 83309469
T T
۰ نفر

بارش تگرگ به 12 روستاي تكاب خسارت زد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۰۶
کد خبر: 83309469
بارش تگرگ به 12 روستاي تكاب خسارت زد

مهاباد - ايرنا - دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران تكاب گفت: بارش شديد باران و تگرگ به باغات، اراضي كشاورزي و اماكن دامي 12 روستاي تكاب خسارت وارد كرد.

حبيب الله شيوخي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بارش شديد باران كه از روز گذشته /پنج شنبه /تكاب را فرا گرفته است صبح امروز جمعه شدت بيشتري يافت كه در برخي مناطق روستايي به صورت تگرگ بود.
وي بيان كرد: بارش تگرگ در روستاهاي نبي كندي، حسن آباد، چوپلو، كوسه پيري، امين آباد، زينهار كندي، آلوچلوي سفلي، شيرمرد و انگورد از توابع بخش تخت سليمان و روستاهاي قوجه، تپه بور و يهرلو از توابع بخش مركزي تكاب موجب وارد شدن خسارت هايي به كشاورزان و دامداران شد.
دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران تكاب ادامه داد: بارش باران و تگرگ امروز/جمعه /همچنين موجب جاري شدن سيلاب در اين روستاها و آبگرفتگي برخي معابر و خيابان ها شد.
شيوخي با بيان اينكه خسارت تگرگ در روستاهاي تكاب زياد است اظهار داشت: كازشناسان مديريت جهاد كشاورزي تكاب از فردا/شنبه/ به روستاهاي خسارت ديده اعزام خواهند شد تا ميزان خسارت هاي ناشي از بارش تگرگ و حجم تخريب باغات و زمين هاي زراعي را ارزيابي كنند.
وي با اشاره به احتمال وقوع سيلاب در تكاب اضافه كرد: با توجه به بارش هاي رگباري و تداوم بارش باران تا بامداد فردا احتمال جاري شدن سيلاب در شهر تكاب و مناطق روستايي وجود دارد و از اين رو لازم است شهروندان و روستاييان از نزديك شدن و توقف در مسيل ها و حاشيه رودخانه ها خودداري كرده و هشدارها را جدي بگيرند.
دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران تكاب با بيان اينكه روستاييان هرگونه وقوع سيلاب و حوادث احتمالي را به ستاد مديريت بحران اطلاع دهند اظهار داشت: ادارات و دستگاه هاي اجرايي خدمات رسان اين شهرستان براي مقابله با خسارات سيلاب هم اكنون در آماده باش كامل هستند.
به گزارش ايرنا، بارش شديد باران از روز گذشته تكاب در جنوب آذربايجان غربي را فراگرفته و همچنان ادامه دارد.
تكاب از شهرهاي سردسير و كوهستاني كشور است كه با 81 هزار نفر جمعيت در جنوبي آذربايجان غربي واقع شده است.
7514/6185/2093