۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۰
کد خبر: 83311033
T T
۰ نفر
«نوشاد عالمیان» در مسابقات جهانی بدشانس بود

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران با بیان اینكه «نوشاد عالمیان» در مسابقات جهانی بدشانس بود، گفت: چنانچه او در روز خوب خودش قرار داشت برابر نماینده اسلوونی به برتری دست پیدا می كرد.

«جمیل لطف الله نسبی» در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه اعضای كادرفنی تیم ملی اسلوونی به خوبی شیوه بازی عالمیان را آنالیز كرده بودند، اظهار داشت: معتقدم چنانچه «نوشاد عالمیان» در روز خوب خود قرار داشت، نتیجه را به نماینده اسلوونی واگذار نمی كرد.
وی در پاسخ به این سوال كه بنظر می رسد كادر فنی تیم ملی ایران شناخت خوبی از حریف نوشاد نداشت، گفت: عالمیان در دیدار نخست جدول اصلی با قرعه استراحت روبه رو بود و حریفش در بازی بعدی نیز مشخص نبود كه این مساله كمی كار را دشوار كرد.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران ادامه داد: در روز بازی همه چیز به ورزشكار و شرایط مختلف او به لحاظ ذهنی و آمادگی جسمانی باز می گردد و همانطور كه پیش از این نیز عنوان كردم متاسفانه روز خوبی برای نوشاد نبود و او نتوانست از نقاط ضعف حریف خود به خوبی استفاده كند و شكست خورد.
لطف الله نسبی تاكید كرد: البته از بازی خوب و بی نقص نماینده جوان اسلوونی نیز نباید به آسانی گذشت. او دردیدار بعدی خود با نفر چهارم رنكینگ دنیا نیز عملكرد بسیار خوبی داشت و با اختلاف كمی شكست خورد.
وی درباره عملكرد سایر ملی پوشان ایران در رقابت های جهانی 2019 بوداپست نیز تصریح كرد: نمایندگان ایران دراین دوره از رقابت ها برابر رقبای خود نمایش خوبی ارائه كردند.
این سخنان درحالی عنوان می شود كه در دوره های قبلی تمامی نمایندگان ایران از مرحله مقدماتی به جدول اصلی راه پیدا می كردند، اما در این دوره تنها «ندا شهسواری» از مرحله مقدماتی به جدول اصلی صعود كرد.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران درباره عملكرد «نیما عالمیان» نیز عنوان كرد: نیما شروع خوبی در این مسابقات داشت و چنانچه در بازی با نماینده نیجریه قدری باهوشتر بود نتیجه را به سود خود تمام می كرد.
لطف الله نسبی با بیان اینكه سطح مسابقات جهانی تنیس روی میز بالاتر از المپیك است، اظهار داشت: در رقابت های تنیس روی میز بازی های المپیك هر كشور تنها 2 ورزشكار می تواند داشته باشد این درحالی است كه سهمیه هر كشور در مسابقات جهانی پنج ورزشكار است و تیم ها با قدرت كافی در این مسابقات شركت می كنند.
وی در خصوص اردوی كوتاه مدت تیم ایران برای حضور در مسابقات جهانی 2019، توضیح داد: به دلیل حضور ورزشكاران در مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز، شركت دررقابت های عمان، قطر و چندین و چند رقابت دیگر تنها یك هفته ورزشكاران را دراردوی متمركز در اختیار داشتیم.
این مربی درپاسخ به این سئوال كه آیا با یك هفته اردو می توان درمسابقات جهانی نتیجه گرفت؟ عنوان كرد: به طور یقین این مدت برای شركت در مسابقات جهانی كافی نیست، اما تمامی ورزشكاران با آمادگی كامل دراین رقابت ها شركت كردند.
پیگیری های خبرنگار ایرنا در این باره نشان داد كه لطف اله نسبی برای حضور تیم ملی در مسابقات جهانی، چند مرحله اردو و رقابت های تداركاتی را تدوین و در اختیار فدراسیون قرار داده بود كه بنا به دلایل نامعلوم این برنامه ها اجرایی نشدند.
مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان درسال 2019 اول اردیبهشت ماه در «بوداپست» مجارستان آغاز و 9 روز به طول انجامید.
نمایندگان چین در این رقابت ها درهر دو بخش انفرادی و دو نفره زنان و مردان عناوین نخست را كسب كردند.
«نوشاد و نیما عالمیان»، «میعاد لطفی» و«امیرحسین هدایی» در بخش مردان و «ندا شهسواری» و «مهشید اشتری» نمایندگان ایران در مسابقات جهانی 2019 بودند كه به موفقیتی دست نیافتند.
ورزشی **9144**3783**2024