۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
کد خبر: 83311718
T T
۰ نفر
امام جمعه كرمان:امام راحل شخصيتي ماندگار براي نسل هاي آينده است

كرمان - ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان از امام خميني (ره) به عنوان شخصيتي فرا زماني و فرا مكاني ياد كرد و گفت: ايشان شخصيتي ماندگار براي نسل هاي آينده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن عليدادي سليماني روز يكشنبه در ستاد بزرگداشت ارتحال ملكوتي امام راحل (ره) و روز جهاني قدس افزود: امام خميني (ره) مربوط به جغرافياي خاصي نيست بلكه تفكري است كه از اسلام و اهلبيت (ع) نشات گرفته و يك تفكر ناب ديني است.
وي ادامه داد : امام راحل مربوط به جهان اسلام، به انسانيت و به همه انسان هاي آزاده هستند و در زمان خاصي محدود نمي شوند.
امام جمعه كرمان تصريح كرد: هر چه به جلوتر مي رويم بايد انديشه ها و افكار امام خميني (ره) را عميق تر و دقيق تر تبيين كرد چرا كه اين انديشه ها و سيره، تشنگاني دارد كه در هر زمان و هر نقطه جغرافيايي به دنبال آنها هستند.
وي در ادامه بر برگزاري باشكوه و با عظمت سالروز ارتحال امام راحل تاكيد كرد و افزود: در برنامه هاي مختلف بايد انديشه ها، عملكرد و انقلاب بزرگي را كه امام راحل رهبري كردند را هر چه بيشتر براي مردم بيان كرد.
حجت الاسلام عليدادي سليماني در ادامه از روز قدس نيز به عنوان روزي اساسي، بسيار مهم و تاريخي ياد كرد و ادامه داد: دليل اهميت روز قدس در آن است كه اين روز، تابلوي تمام نماي ظلم ستيزي و كمك به مظلوم و ستمديده را بلند مي كند و همه مسلمانان در جاي جاي جهان اين روز را گرامي مي دارند.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه فكر دفاع از مظلوم همواره نو و ماندگار است، تاكيد كرد: قدس ، امروز در اشغال رژيم جعلي و منحوس اسرائيل است و در آينده نزديكي شاهد فروپاشي اين رژيم مجعول خواهيم بود اما محتواي روز قدس براي هميشه در جهان اسلام ماندگار خواهد بود.
نماينده ولي فقيه در استان كرمان گفت: روز جهاني قدس در سال جاري به دليل تحركات ويژه اي كه در صحنه بين المللي رخ داده، از اهميت بيشتري برخوردار است و همه بايد بيشتر در كنار هم بوده و همصدا از آرمان هاي فلسطين دفاع كنيم.
وي ادامه داد: زيرا اسرائيلي ها همواره به دنبال فرصتي هستند كه ظلم جديدي را عليه فلسطيني ها آغاز كنند و نمونه آن حملات تمام عيار اخير بود كه در نهايت بعد از دو روز مجبور شدند دستان تسليم خود را بالا ببرند.
حجت الاسلام عليدادي سليماني با اشاره به اينكه هر چه به جلوتر حركت مي كنيم رژيم غاصب صهيونيستي ضعيف تر و فلسطيني ها قوي تر مي شوند، عنوان كرد: جريان حق طلب و دفاع از مظلوم روز به روز قوي تر مي شود.
***برگزاري برنامه هاي محوري روز قدس و سالروز ارتحال امام راحل در كرمان
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان كرمان نيز در اين نشست گفت: راهپيمايي روز قدس از چهارراه معلم تا مصلاي بزرگ امام علي (ع) و ويژه برنامه رحلت امام خميني (ره) در عصر 13 خردادماه در كرمان برگزار مي شود.
مهدي صدفي افزود: فرموده امام راحل مبني بر اينكه 'روز قدس، روز اسلام است' بسيار ارزشمند و پرمعنا است و نشان مي دهد كه اين روز مربوط به يك جغرافياي خاص ويك قوم نيست بلكه مربوط به جهان اسلام است.
وي ادامه داد: امروز پيشرفت هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي، افتخارات اين نظام و احياي دين مبين اسلام پس از ائمه اطهار (ع) مرهون مجاهدت هاي امام راحل است و اگر ايشان در بين ما نيستند اما انديشه ها و يادگارهاي ايشان سرلوحه نظام و انقلاب است.
وي تحقق بيانيه گام دوم انقلاب را از محورهاي اصلي برنامه هاي روز قدس و نيز ويژه برنامه هاي بزرگداشت سالروز رحلت امام راحل برشمرد و اظهارداشت: تاكيد شده كه تبيين انديشه هاي امام راحل در تمامي برنامه ها به صورت ويژه مورد توجه قرار گيرد.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان كرمان گفت: بهره گيري از محافل قرآني، استفاده از مبلغان، ائمه جمعه و جماعات، استفاده از ظرفيت مراكز علمي و دانشگاهي، برگزاري مسابقات كتابخواني، ويژه برنامه هاي رسانه اي و همايش هاي تبييني براي بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل مورد تاكيد قرار گرفته است.
7440/ 5054