۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۲۳
کد خبر: 83312092
T T
۰ نفر
سنجش اثربخشي اقدامات مبتني بر افكارسنجي باشد

زنجان- ايرنا- استاندار زنجان گفت: اثربخشي اقدامات دستگاههاي اجرايي بايد بر مبناي افكارسنجي باشد.

به گزارش ايرنا، فتح الله حقيقي شامگاه يكشنبه در جلسه شوراي راهبري توسعه مديريت استان افزود: افكارسنجي به اين منظور است كه بر اساس آمارهاي خروجي از تجزيه و تحليل ها، نوع و كيفيت خدمات ارائه شده توسط دستگاه هاي اجرايي مشخص شود.
وي خاطرنشان كرد: طرح افكارسنجي از خدمات دستگاه هاي اجرايي و تحليل سرمايه هاي اجتماعي تاكنون 3 مرحله در كشور اجرا شده و اين طرح، مديران را نسبت به نواقص، توجيه كرده و از آن ها راهكار مي خواهد و سپس مرحله بعدي اجرا شده و خروجي آن با نتايج مرحله قبل، مقايسه مي شود.
حقيقي با بيان اينكه افكارسنجي، نمونه اي از پژوهش است، اظهار داشت: اين آمار بايد ديد كافي به مديران دستگاه ها و مديريت استان بدهد تا مدير، سيستم را مديريت كرده و مديريت استان نيز كاستي ها را از مديران دستگاه ها بخواهد.

** بخشنامه ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي ابلاغ شده است
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان نيز گفت: بخشنامه شاخص هاي عمومي ارزيابي عملكرد سال 98 دستگاه هاي اجرايي جهت شركت در جشنواره شهيد رجايي، يك سال زودتر ابلاغ شده و دستگاه ها تا 15 ارديبهشت سال آينده فرصت دارند تا بر مبناي شاخص هاي ابلاغي طبق تفاهمنامه سازمان اداري و استخدامي كشور از وزارت متبوع خود عملكرد خود را براي شركت در جشنواره ارائه دهند.
شهرام طهماسبي با بيان اينكه شاخص تكريم ارباب رجوع در پرسشنامه ها بيانگر اين بود كه نوع تعامل دستگاه ها با ارباب رجوع چگونه است، اظهار داشت: اين شاخص چند سال متوقف مانده بود كه از 2 سال پيش طرح افكارسنجي مطرح و سال گذشته موافقت شد تا با بررسي اين شاخص بدانيم دستگاه ها با چه كيفيتي در حال ارائه خدمات هستند.
وي خاطرنشان كرد: اين طرح در مقطع كوتاهي در استان انجام شد و طي آن هفت هزار و 757 نفر از ارباب رجوع دستگاه هاي اجرايي، دفاتر پيشخوان و كلينيك هاي استاني و شهرستاني مورد مصاحبه قرار گرفتند و ميزان رضايتمندي آن ها از نوع و نحوه ارائه خدمات بررسي شد.
پريسا فتحعلي بيگلو، مدير دفتر فناوري اطلاعات و توسعه شبكه دولت استانداري زنجان نيز گفت: يك هزارو 400 خدمت الكترونيكي كه توسط دستگاه هاي اجرايي ارائه مي شود در پورتال استان به ثبت رسيده است.
9556/3088