۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83312703
T T
۰ نفر

سيستان و بلوچستان نيازمند 70 پايگاه اورژانس است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83312703
سيستان و بلوچستان نيازمند 70 پايگاه اورژانس است

زاهدان- ايرنا- مدير مركز فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: با توجه به گستردگي و صعب العبور بودن برخي مناطق در محدوه سه دانشگاه علوم پزشكي سيستان و بلوچستان 70 پايگاه ديگر در اين استان نياز است.

دكتر فريبرز راشدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اينك 140 پايگاه اورژانس در محدوده سه دانشگاه علوم پزشكي زاهدان، زابل و ايرانشهر درحال خدمات رساني هستند.
وي افزود: همچنين نياز است علاوه بر زاهدان چهار پايگاه اورژانس هوايي در شمال و جنوب سيستان و بلوچستان راه اندازي شود تا خدمات در كمترين زمان ممكن به مصدومان حوادث ارائه شود.
مدير مركز فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان كمبود نيروي انساني را يكي از مشكلات اين حوزه در سيستان و بلوچستان عنوان كرد و اظهار داشت: علاوه بر 900 نيروي فعال اورژانس در استان نياز است 200 نفر نيروي ديگر به اين مجموعه اضافه شوند.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به عنوان پهناورترين استان كشور به سبب گستردگي جغرافيايي و قرار گرفتن در همسايگي 2 كشور افغانستان و پاكستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسيم شده كه شهرستان هاي شمالي شامل زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي زابل، شهرستان هاي زاهدان، ميرجاوه، خاش، سراوان و سيب و سوران زير نظر دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و شهرستان هاي ايرانشهر، سرباز، نيكشهر، مهرستان، چابهار، كنارك، دلگان، فنوج و قصرقند زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر قرار دارد.
7316 **6081