۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبر: 83313376
T T
۰ نفر

عشایر استان تهران زودهنگام كوچ نكنند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبر: 83313376
عشایر استان تهران زودهنگام كوچ نكنند

تهران- ایرنا- مدیر امور عشایر استان تهران گفت: بدلیل وضعیت جوی در مناطق سردسیر استان از عشایر می خواهیم از تردد زودهنگام به این مناطق خودداری كنند.

هاتف ممیزی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام كرد: در سال های اخیر كوچ بهاره عشایر استان تهران از مناطق گرمسیر به سمت مناطق سردسیر استان از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شد اما در حال حاضر بدلیل وضعیت جوی نامناسب این كوچ هنوز شروع نشده است.
وی افزود: مسیرهای ورودی و ارتفاعات مناطق سردسیر استان تهران به ویژه در شهرستان های فیروزكوه، دماوند و شمیرانات پوشیده از برف است و از عشایر می خواهیم از كوچ زودهنگام به این مناطق خودداری كنند.
مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: در هفته آینده كارشناسان از این مناطق بازدید خواهند كرد و در صورت مهیا شدن مسیرها كوچ بهاره عشایر استان تهران آغاز خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: با توجه به بارندگی های مناسب وضعیت مراتع چه در مناطق گرمسیر و سردسیر مناسب است و برای چریدن دام عشایر با مشكلی مواجه نیست.
ممیزی تاكید كرد: به نظر می رسد با توجه به وضعیت مناسب جوی كوچ بهاره عشایر استان تهران امسال حداقل با 20 روز تاخیر آغاز شود.
به گفته وی، پیش بینی می شود كوچ بهاره امسال عشایر از اواخر اردیبهشت ماه شروع شود.
استان تهران حدود 15 هزار نفر عشایر دارد كه این جامعه تولید كننده در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصول تولید كردند.
تهرام/7243//6139