۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83313839
T T
۰ نفر
مديرعامل آبفا شهري: احتمال قطعي تابستاني آب در استان سمنان وجود ندارد

سمنان- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان سمنان گفت:با اجراي طرح هاي اصلاح و صرفه جويي در مصرف و همچنين حفر چاه احتمال قطعي آب در شهرهاي استان در تابستان امسال وجود ندارد.

محمد طاهري روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با وجود بارش هاي مطلوب در سال 97 بايد براي تامين حداكثري آب در شهرهاي بزرگ استان با اجراي طرح هاي انتقال از ساير حوزه ها اقدام كرد.
وي خاطر نشان كرد: بعد از اتمام امتحانات دانشجويان احتمال استفاده از چاه هاي دانشگاه هاي بزرگ استان براي تامين آب آشاميدني وجود دارد و شركت آب و فاضلاب شهري هر سال براي جبران كسري از اين چاه هاي كمكي بهره گرفته است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان سمنان با بيان اينكه 2 چاه در شهر سمنان و 2 چاه در شهر شاهرود با بيش از 200 ميليارد ريال اعتبار در ماه هاي آينده حفر مي شود، گفت: چهار حلقه چاه براي تامين آب آشاميدني در فصل گرم سال در شهرهاي سمنان و شاهرود حفر مي شود.
طاهري با اشاره به اينكه مردم شهرهاي استان در ماه مبارك رمضان سال گذشته به دليل كاهش توليد آب سال سختي را پشت سر گذاشته بودند گفت: امسال با بارش هاي مطلوب در فصل پاييز و زمستان 97 چالش كم آبي در اين ماه پرفضيلت وجود ندارد.
وي اضافه كرد: حفر چاه تنها براي تامين آب در شهرهاي بزرگ استان در كوتاه مدت است و براي رفع حداكثري چالش كم آبي طرح هاي مصوب انتقال آب از ساير حوزه ها هرچه سريع تر عملياتي شود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان گفت: اجراي طرح هاي انتقال آب علاوه بر رفع چالش كم آبي مسير توسعه و اشتغال در استان سمنان را هموارتر مي كند.
به گزارش ايرنا، آب آشاميدني مردم استان سمنان 80 درصد از چاه ها، 12 درصد از چشمه ها و هشت درصد از قنات ها تامين مي شود، شركت آب و فاضلاب شهري سمنان در قالب بيش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرساني مي كند.
1.5 درصد از مشتركان آب و فاضلاب شهري كشور در استان سمنان قرار دارند و سرانه مصرف آب در بخش خانگي در استان به ازاي هر نفر 155 ليتر بر ثانيه است.
7339/7408