۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83313901
T T
۰ نفر

گسترش كتابخانه سيار روستايي نياز به حمايت مسئولان دارد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83313901
گسترش كتابخانه سيار روستايي نياز به حمايت مسئولان دارد

سنندج - ايرنا - مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان گفت: در حال حاضر چهار كتابخانه سيار وابسته به اين كانون در استان براي خدمت رساني به علاقه مندان كتاب در روستاها فعاليت مي كنند كه گسترش آنها نيازمند حمايت مسئولان ديگر دستگاه ها است.

سهيلا شيخي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه اين كتابخانه ها در شهرستان هاي سقز، بانه، مريوان و قروه فعاليت مي كنند، اظهار داشت: كتابخانه هاي مريوان و بانه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 88 به استان و كتابخانه قروه در سال 96 راه اندازي شده است.
وي با بيان اينكه كتابخانه سقز اولين كتابخانه سيار روستايي استان كردستان است كه مشغول به فعاليت شد، افزود: با توجه به تعداد و جمعيت زياد روستاهاي استان گسترش اين كتابخانه ها با كمك مسئولان از برنامه هاي مهم كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است.
شيخي اعضاي اين چهار كتابخانه سيار را بيش از 6 هزار نفر اعلام كرد و يادآور شد: اين اعضا از 26 هزار و 123 جلد كتاب در زمينه هاي مختلف ويژه كودكان و نوجوانان استفاده مي كنند.
وي در خصوص ديگر فعاليت هاي اين كتابخانه هاي سيار گفت: اين كتابخانه ها با چهار مربي تمام خدماتي كه در مراكز كانون پرورش فكري به كودكان و نوجوانان ارائه مي شود را به اعضاي خود آموزش مي دهند.
به گزارش ايرنا، در حال حاضر 40 هزار كودك و نوجوان در سطح استان عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان هستند كه در 20 مركز ثابت و چهار كتابخانه سيار روستايي آموزش مي بينند.
7349/9102