۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸
کد خبر: 83313952
T T
۰ نفر
معاون وزیرراه و شهرسازی: ساخت 400 هزار مسكن در دستور كار است

قم- ایرنا- معاون امور مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اتمام طرح مسكن مهر گفت: ساخت 400 هزار واحد مسكن در قالب «طرح اقدام ملی» در كشور برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، مازیار حسینی روز سه شنبه درجلسه شورای تامین مسكن در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: با تكلیف رئیس جمهوری و تاكید همه اعضای هیات دولت، مسكن مهر تا پایان شهریور ماه سال جاری باید تكمیل شود.
وی درخصوص طرح اقدام ملی گفت: سهمیه استان ها بر اساس نیاز اعلامی آنها تعیین شده كه تاكنون مراحل اولیه 100 هزار واحد مسكن از این تعداد، در كشور آغاز شده است.
وی با بیان اینكه در زمینه مسكن كمترین وابستگی را به خارج از كشور داریم اظهار داشت: زمینه اشتغال با كمترین اعتبار در حوزه مسكن محقق می شود به گونه ای كه به ازای هر 25 میلیون تومان امكان ایجاد یك شغل در این بخش وجود دارد.
حسینی با اشاره به ایجاد بازار تعهدی مصالح به منظور جلوگیری از كمبود مصالح در بازار توسط وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسكن ادامه داد: با این اقدام، علاوه بر تثبیت قیمت ها امكان تخفیف برای خرید این مصالح نیز در قالب طرح اقدام ملی وجود دارد.
وی زمین را مهمترین ركن مسكن سازی دانست و گفت: ابلاغیه ای به استان های مختلف كشور ارسال و روش های قانونی واگذاری زمین اعلام شده است.
وی با بیان اینكه امكان واگذاری زمین برای شهرك های تخصصی وجود دارد، گفت: استفاده از فناوری های نوین برای ساخت صنعتی مسكن از جمله اولویت های وزارت راه برای احداث مسكن جدید است.
معاون امور مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینكه ایران در فناوری نوین مصالح ساختمانی از جمله بتن از جمله كشورهای پیشرفته دنیاست، گفت: در طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) از فناوری های نوین و با كیفیت بتن استفاده شد و در این زمینه جمهوری اسلامی از نظر علمی، فنی و تولیدی در این زمینه به خودكفایی كامل رسیده است.
حسینی، با بیان اینكه به دنبال ایجاد ساختمان های چند طبقه نیستیم گفت: بیشترین طرح های تعریف شده در قالب طرح اقدام ملی به صورت ویلایی در نظر گرفته شده است كه بیشترین نزدیكی را با فرهنگ ایرانی اسلامی دارد.
وی ادامه داد: توجه به پیاده روهای بزرگ برای دوچرخه سواری و پیاده روی در طراحی های جدید شهری از جمله برنامه های مورد تاكید این وزارت خانه در قالب طرح جدید مسكن در كشور است.
حسینی با بیان اینكه در شهرسازی و پیاده روسازی به بهسازی معابر عمومی برای استفاده معلولان تاكنون بی توجهی شده است ادامه داد: ایجاد كانال تاسیسات به منظور تجمیع عبور تمام زیرساخت های شهری از این كانال، از جمله موضوعاتی است كه باید در شهرسازی جدید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینكه مسكن به صورت ویژه توسط وزیر راه و شهرسازی پیگیری می شود، اظهار داشت:ماهانه جلسه شورای تامین مسكن به صورت مستمر در وزارتخانه برگزار شده و عزمی جدی برای ایجاد 400 هزار واحد مسكن در قالب طرح ملی اقدام در كشور ایجاد شده است.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت نیاز به همكاری و ورود سریع دستگاه قضایی برای حل مشكلات مسكن مهر گفت: ضرورت دارد كه شعبه ای ویژه برای این مساله در استان های مختلف شكل گیرد.
معاون امور مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینكه شركت تعاونی نباید به عرصه ساخت و ساز وارد شوند ادامه داد: كمترین مشكل در طرح مسكن مهر مربوط به واحدهای خودمالك و بیشترین مشكل مربوط به شركت های تعاونی است كه به دلیل ناموفق بودن آنها، نباید در طرح های آینده از این شركت ها بهره برد.
وی با اشاره به لایحه دولت برای تامین مسكن در كشور گفت: ذیل تبصره 8 قانون بودجه امسال، 9 هزار و 500 میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی مسكن و 5 هزار میلیارد تومان برای تامین اعتبار مسكن پیش بینی شده است.
7404/ 6133/