۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۳
کد خبر: 83314392
T T
۰ نفر
تسهيلات مقاوم سازي مسكن هاي روستايي افزايش يافت

مهاباد- ايرنا- مديركل بنياد مسكن آذربايجان غربي گفت: تسهيلات مقاوم سازي و بهسازي مسكن هاي روستايي براي پرداخت به متقاضيان افزايش يافته است.

محمود بدلي روز سه شنبه در حاشيه جلسه شوراي اداري شهرستان مهاباد در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: پيش از اين سقف پرداختي به ازاي هر واحد مسكن روستايي 250 ميليون ريال بود كه به 350 تا 400 ميليون ريال رسيده است.
وي اضافه كرد: بخشنامه اين افزايش هنوز به استان ابلاغ نشده است ولي طي روزهاي آينده به طور رسمي ابلاغ شده و اجرايي مي شود.
بدلي افزود: هم اكنون از مجموع 258 هزار واحد مسكوني روستايي در 2 هزار و 900 روستاي آذربايجان غربي، 78 هزار و 800 واحد مقاوم سازي و مورد بهسازي قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه بيش از 104 هزار نفر براي مقاوم سازي مساكن روستايي خود در سطح استان تشكيل پرونده داده اند، گفت: از اين تعداد بيش از 97 هزار نفر اقدام به انعقاد قرارداد كرده اند كه در مجموع 77 هزار واحد مسكوني مقاوم سازي شده و موفق به دريافت پايان كار شده اند.
بدلي اضافه كرد: سالانه مقرر شده است كه در سطح كشور 200 هزار واحد مسكوني با استفاده از تسهيلات بانكي در روستاها مقاوم سازي و بهسازي شود كه سهم آذربايجان غربي در سال جاري 12 هزار واحد است.
وي با بيان اينكه تا سال 1405 بايد 70 درصد مسكن هاي روستايي در استان مقاوم سازي شود، افزود: ايجاد مقاومت لازم براي مقابله با تلفات در حوادثي نظير زلزله و حفظ زمين هاي زراعي و طبيعي مهمترين هدف اجراي طرح مقاوم سازي مسكن روستايي است.
مديركل بنياد مسكن آذربايجان غربي از دهياران و بخشداران استان خواست تا روستاييان را به استفاده از اين تسهيلات براي مقاوم سازي واحدهاي مسكوني خود تشويق كنند.
به گزارش ايرنا هم اكنون به ازاي هر واحد مسكوني 250 ميليون ريال تسهيلات بانكي براي مقاوم سازي مسكن روستايي با كارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15 به متقاضيان پرداخت مي شود.
در مجموع 2 هزار و 725 روستاي داراي سكنه در آذربايجان غربي وجود دارد كه 2 هزار و 200 روستا از آنها بالاي 20 خانوار است.
اين استان مرزي داراي سه ميليون و 265 هزار نفر جمعيت است كه 34.6 درصد از آن در مناطق روستايي و 65.4 درصد در مناطق شهري سكونت دارند.
6185/7129