۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 83314450
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: فرهنگ ديني در فضايي غير ملتهب مورد پذيرش است

رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت با بيان اينكه در فضاي آرام و غير ملتهب انسان مي تواند فرهنگ ديني را ترويج كند، گفت: فرهنگ ديني در فضاي آرام و غير ملتهب مورد پذيرش قرار مي گيرد.

گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در گيلان به ايرنا حاكيست، آيت الله رسول فلاحتي روز سه شنبه در جلسه كميته همكاري حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش استان با اشاره به تلاش دشمن در ايجاد فاصله بين حوزه هاي علميه و مراكز آموزشي دانشگاه و آموزش و پرورش در گذشته اظهار كرد: حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش دو بال علمي هستند كه با هم همكاري مي كنند.
وي به ظرفيت بالاي حوزه هاي علميه خواهران اشاره كرد و افزود: اكنون تعداد يك هزار و ۲۰۰ نفر طلبه در حوزه هاي علميه خواهران گيلان تحصيل مي كنند و ۸۰۰ نفر خواهر طلبه فارغ التحصيل شدند اما هنوز ورود خواهران طلبه در مدارس استان كم است.
آيت الله فلاحتي به انجام برنامه هاي زيربنايي فرهنگي توسط كشورهاي مختلف به ويژه كشورهاي جنوب شرقي آسيا اشاره كرد و گفت: اكنون دنيا به اين باور رسيده، برنامه هاي فرهنگي بايد به طور زيربنايي از مهد كودك و پيش دبستاني انجام شود.
وي با تاكيد بر آموزش مربيان مهدهاي كودك و پيش دبستاني در ترويج فرهنگ ديني بيان كرد: اگر به مربيان مهدهاي كودك و پيش دبستاني خوراك فرهنگي مناسب ارائه شود ديگر شاهد بسياري از ريزش ها و ناهنجاري ها در جامعه نخواهيم بود.
نماينده ولي فقيه در گيلان به وجود ويرانه در زيربناهاي فرهنگي جامعه اشاره كرد و يادآور شد: اگر به مدارس و دانشگاه ها به عنوان زيربناي فرهنگي توجه شود، بسياري از مسائل فرهنگي در جامعه كاهش پيدا مي كند.
آيت الله فلاحتي با اشاره به اينكه خانواده ها مسئوليت تربيت فرزندان را از خود سلب كردند، خاطرنشان كرد: ۸۰ درصد اصول تربيتي فرزندان به عهده پدر و مادر است اما امروز از آن سلب مسئوليت كردند ضمن اينكه دولت، معلمان و روحانيون متولي تمام امور فرهنگي نيستند.
وي خواستار دقت نظر در اصول و پايه هاي مسائل تربيتي اسلام شد و اظهار كرد: اگر حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش در امور فرهنگي با همديگر همكاري داشته باشند، زيربناها درست مي شود.
امام جمعه رشت با بيان اينكه به دنبال الگوسازي در مسائل فرهنگي جامعه هستيم، تصريح كرد: امروز مشكل اقتصادي مسئله دوم جامعه محسوب مي شود و نزد مردم ارزشي و متدين مشكل نخست جامعه لجام گيسختگي فرهنگي است.
آيت الله فلاحتي اضافه كرد: اگر مردم بدانند آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه به دنبال تحول و ساختن زيربناهاي فرهنگي جامعه هستند، خوشحال مي شوند و استقبال مي كنند.
2007/