۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83315636
T T
۰ نفر
بازي هاي بومي و محلي در هرمزگان احيا شود

بندرعباس- ايرنا- نماينده ولي فقيه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: بازي هاي بومي و محلي كه از ورزش هاي سنتي اين استان بوده، بايد احيا و تقويت شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي روز چهارشنبه در جمع مسوولان ورزش و هيات هاي ورزشي استان افزود: بسياري از ورزش‌ هاي محلي در هرمزگان نياز به مكان ندارند و نياز است به اين گونه ورزش ها توجه خاصي شود.
وي از مسوولان ورزش استان‌ و دست اندركاران خواست در كنار ورزش هايي همچون فوتبال، واليبال، تنيس روي ميز به ساير رشته هاي مختلف ورزشي نيز اهميت داده شود.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: همان گونه كه داراي تمدن 2500 ساله هستيم، ورزش نيز از ابتداي زندگي بشر مورد توجه بوده و تاريخ نيازهايش را در ورزش ديده است.
نعيم آبادي گفت: ورزش نشاط آفرين است و از همان ابتدا به عنوان كار اساسي در فعاليت روزمره اشخاص داراي اهميت بوده است.
وي به بركات انقلاب در حوزه ورزش اشاره كرد و گفت: قبل از انقلاب تنها يك سالن ورزشي داشتيم اما در حال حاضر به 330 سالن در استان رسيده است.

** دهكده آبي ساحلي در بندرعباس نياز به 130هكتار زمين دارد
مديركل ورزش و جوانان هرمزگان نيز در اين نشست گفت: يكي از برنامه‌ هاي اين اداره كل ساخت بزرگترين دهكده آبي ساحلي در بندرعباس است كه نياز به 130 هكتار زمين دارد.
حميد رضا امياري افزود: اميدوارم بتوانيم اين دهكده بزرگ آبي ساحلي را در بندرعباس با همكاري استانداري به سرانجام برسانيم.
وي يبان داشت: براي ساخت خانه جوان نيز بودجه آن تامين شده و زميني از سوي استانداري در حال واگذاري است كه اميدواريم هر چه زودتر به سرانجام برسد و جوانان اين استان براي نخستين بار صاحب خانه شوند.
مديركل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به طرح هاي ورزشي در شهرهاي مختلف استان گفت: سال گذشته 27 طرح ورزشي به بهره برداري رسيد و امسال نيز 21 طرح بعد از ماه مبارك رمضان افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد .
امياري گفت: در سالجاري در جشنواره روز جوان كه در شهرهاي مختلف استان براي نخستين بار برگزار شد، از 160 جوان برتر تقدير شد.
7195/6048