۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۶
کد خبر: 83316348
T T
۰ نفر

روز فردوسي در آستارا با شب شعر گرامي داشته شد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۶
کد خبر: 83316348
روز فردوسي در آستارا با شب شعر گرامي داشته شد

آستارا - ايرنا - 25 ارديبهشت روز فردوسي، شاعر بلند آوازه ايران به همت شعرا و هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آستارا با اجراي شب شعر گرامي داشته شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آستارا شامگاه چهارشنبه در اين آئين در سالن كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين شهرستان گفت: مضامين شاهنامه با فرهنگ اصيل كشور ما گره خورده و بايد انديشه فردوسي براي نسل جوان بازگو شود.
شاپور تشريني افزود: ارزش گذاري به زبان و ادبيات فارسي و اشعار فاخر بايد مورد توجه قرار گيرد و در اين راستا از ظرفيت مدارس و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استفاده شود.
وي بيان كرد: انجمن شعر و ادب شهريار آستارا به عنوان يكي از انجمن هاي باسابقه اداره ارشاد، بايد در طول سال به برگزاري آئين شعر و بزرگداشت شاعران پرآوازه كشور اقدام كنند.
مسئول انجمن شعر و ادب شهريار آستارا هم گفت: ايرانيان خود را در اشعار فردوسي، روايات و رويدادهاي آن مي‌ بينند و هيچ كشوري به اندازه ايران، به شعر و ادبيات علاقه نشان نمي دهد.
هوشنگ مجرب بيان كرد: آستارا در شعر معاصر بواسطه فعاليت افرادي نظير اكبر اكسير شناخته شده و اميدواريم با حمايت مسئولان، برگزاري با كيفيت برنامه هاي ادبي را شاهد باشيم.
در اين آئين حدود 20 نفر از شاعران آستارا سروده هاي خود را خواندند.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب گيلان واقع و 400 هنرمند در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آن ساماندهي شده است.
7105 / 7124/2007