۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبر: 83316725
T T
۰ نفر
رونق تولید  آسیب های اجتماعی را كاهش می دهد

اردبیل - ایرنا - رییس كل دادگستری استان اردبیل گفت: رونق تولید كه شعار سال از سوی مقام رهبری بود، در صورت تحقق می تواند آسیب های اجتماعی را كاهش دهد.

به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: ایجاد اشتغال و تولید از طریق بخش خصوصی در زمره سیاست های اقتصاد مقاومتی است و دستگاه قضایی از سرمایه گذاری هایی كه منجر به اشتغال می شود حمایت می كند.
وی اضافه كرد: یكی ار مشكلات اصلی استان بیكاری است و دستگاه قضایی هم همگام با دولت در برطرف شدن مشكلات اقتصادی تلاش می كند.
وی بیان كرد: كمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران در سال های اخیر فعال شده و در طول این مدت هم مشكلات بسیاری از واحدهای تولیدی رفع شده است.
عتباتی گفت: بیكاری منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرایم از جمله خشونت ، اعتیاد ، طلاق ، تكدی گری و سرقت است و بر این اساس دستگاه قضایی از سرمایه گذاران و كارآفرینان حمایت می كند.
او با بیان اینكه تنها راهكار ایجاد اشتغال جذب سرمایه است، اظهار داشت: این دیدگاه كه اردبیل بجای جذب سرمایه گذار به دفع سرمایه گذار اقدام كرده باید تغییر یابد چرا كه همه مدیران دستگاه های اجرایی و بانك ها مصمم به حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند .
رییس كل دادگستری استان اردبیل بیان كرد: باید با كار فرهنگی نوع نگاه همه مردم و مسئولان به سرمایه گذار واقعی تغییر كند و در مقابل آنها سنگ اندازی و بهانه گیری نشود.
عتباتی افزود: دستگاه قضایی علاوه بر حمایت از كارآفرینان و تولید كنندگان، از بانك ها هم در وصول مطالبات، تعیین تكلیف بدهی ها و انباشت بدهی ها حمایت می كند .
وی گفت: برای رونق سرمایه گذاری لازم است پنجره واحد سرمایه گذاری تقویت و از بروكراسی اداری هم كاسته شود.
عتباتی بابیان اینكه توسعه گردشگری نیازمند برنامه ریزی دقیق است افزود: سالانه هفت میلیون مسافر به اردبیل سفر می كنند كه می توان از این ظرفیت به نحو بهتری استفاده كرد.
وی از اتاق بازرگانی اردبیل خواست حمایت از تجار آذربایجان را در دستور كار قرار دهند تا اختلافات موجود در مراودات اقتصادی كه شان و منزلت تجار ایرانی را به خطر می اندازد، برطرف شود.
7110/ 1257