۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83316847
T T
۰ نفر

فرهنگ و تمدن تاریخی نقطه اتصال ایران و چین است

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83316847
فرهنگ و تمدن تاریخی نقطه اتصال ایران و چین است

پكن- ایرنا- نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در شانگهای با اشاره به روابط نزدیك و دوستانه تهران - پكن تاكید كرد فرهنگ و تمدن تاریخی و برخورداری دو كشور از روابط دیرینه، نقطه اتصال ایران و چین است.

'حسین خلیفی' روز پنجشنبه در اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن ها در پكن از گفت و گوی تمدن ها به عنوان فرصتی برای نزدیكی تمدن ها به یكدیگر و رفع مشكلات یاد كرد و گفت: شرایط ایجاب می كند فرهنگ های مختلف در كنار یكدیگر، زمینه همگرایی و نزدیكی را فراهم كنند و از تحمیل عقیده ها بر دیگران خود داری نمایند.
وی گفت: ارتباطات تمدن ها و فرهنگ ها با یكدیگر و گفت و گو میان آنها، همواره به پیشبرد صلح و جلوگیری از جنگ كمك كرده است.
خلیفی افزود: تمدن های مختلف از طریق روابط با یكدیگر می توانند بیاموزند و از تجربیات یكدیگر استفاده كنند آینده روشنی برای جهان معاصر راحی نمایند.
نماینده بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در شانگهای درباره حضور ایران در نشست گفت و گوی تمدن های آسیایی نیز اظهار امیدواری كرد در این كنفرانس بتوانیم ایران را به چین و چین را به ایران به طور صحیح معرفی كنیم و بتوانیم فرهنگ كشور خودمان را با فرهنگ دیگر كشورهای آسیایی نزدیكتر كنیم.
اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن های آسیا با حضور مقامات، مسئولان و گروه های فرهنگی و هنری از 47 كشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز چهارشنبه در پكن پایتخت چین آغاز شد.
از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر 'محمد كشاورز زاده' سفیر ایران در چین، مجید مجیدی كارگردان نامدار ایرانی در بخش هفته فیلم آسیا، گروه موسیقی روناك در بخش موسیقی، رییس موزه ملی ایران در بخش تمدن های كهن آسیا، دكتر اسماعیلی استاد دانشگاه شهید بهشتی در بخش حفاظت از تمدن ها و حسین خلیفی نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین نیز در بخش مردم به مردم شركت كرده اند.
موضوع اصلی این اجلاس «مبادلات و درك متقابل تمدن های آسیایی و جامعه بشری با سرنوشت مشترك» است.
هدف این اجلاس انتقال و پخش دستاوردهای درخشان تمدن های كشورهای آسیا و جهان، ایجاد سكوی یادگیری متقابل و توسعه مشترك تمدن ها و افزایش اطمینان در فرهنگ های آسیایی است.
كمك به اعتماد متقابل و هماهنگی آسیا، اجماع تفاهم مشترك توسعه آسیا و تحریك استعداد نوآوری آسیا با هدف ایجاد جامعه آسیا با سرنوشت مشترك و جامعه بشری با سرنوشت مشترك و پشتیبانی معنوی از دیگر اهداف این اجلاس است.
در حاشیه این اجلاس نیز چندین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی در موضوعات مختلف توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین از جمله نمایشگاه 'گردشگری و فرهنگی آسیایی'، نمایشگاه 'تمدن های آسیایی' و نمایشگاه 'هنر دیجیتال آسیا' دایر شده است.
**آساق**1904**