۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۳
کد خبر: 83317483
T T
۰ نفر

امام جمعه همدان: آمريكا شرايط جنگ با ايران را ندارد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۳
کد خبر: 83317483
امام جمعه همدان: آمريكا شرايط جنگ با ايران را ندارد

همدان- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: مردم بدانند آمريكا شرايط جنگ با ايران را ندارد و اگر با كشورمان وارد جنگ شود شرايط اقتصادي دنيا به هم مي ريزد.

حجت الاسلام و المسلمين حبيب الله شعباني موثقي روز جمعه در خطبه هاي آيين عبادي و سياسي نماز جمعه شهر همدان با بيان اينكه گزينه قطعي ملت ما مقاومت است، اظهار داشت: مردم بدانند كه جنگ نمي شود و آمريكا مي داند شرايط اقتصادي منطقه اي اقتضاي جنگ را ندارد.
وي عنوان كرد: ما اهل جنگ نيستيم؛ جمهوري اسلامي هيچ وقت اهل تجاوز و تعدي نيست اما در دفاع از سرزمين خود مقاوم است.
حجت الاسلام شعباني موثقي اضافه كرد: دشمن قدرت نظامي و موشكي ما را مي داند و اطلاع دارد كه مديريت نظامي منطقه دست جمهوري اسلامي است.
امام جمعه همدان با اشاره به اينكه آن ها مي دانند ايران همچون عراق، عربستان و افغانستان نيست تاكيد كرد: دشمن مي داند كوچكترين جنگ در منطقه اقتصاد جهاني را به هم مي زند.
وي ادامه داد: مشكلات اقتصادي مردم باعث شده تا از طريق برخي از رسانه ها شايعات جنگ عنوان شود.
حجت الاسلام شعباني موثقي تاكيد كرد: دليل عنوان كردن جنگ منحرف كردن ذهن مردم از مشكلات اقتصادي است.
وي افزود: فرافكني كردن از پاسخگويي به مردم، بازگرداندن ما به مذاكره با آمريكا و تفكرات ليبرالي و ايده هاي غربي سه دليل عنوان كردن موضوع جنگ است.
نماينده ولي فقيه در استان همدان با تاكيد بر اينكه ما با غرب مذاكره نمي كنيم، خاطرنشان كرد: آن ها در مذاكرات بر چهار موضوع هسته اي، موشكي حقوق بشر و نفوذ منطقه اي ما تاكيد دارند.
وي گفت: در هسته اي مذاكره كرديم و برجام امضا شد اما ديديم كه چگونه از برجام خارج شدند.
حجت الاسلام شعباني ادامه داد: طرف مقابل دنبال مذاكره هسته اي نيست، بلكه آن ها مي خواهند اعتقادات مذهبي ما را بگيرند.
امام جمعه همدان تاكيد كرد: موضوع موشكي و نفوذ منطقه اي ايران، دو عامل مانع جنگ است كه آمريكا مي خواهد با مذاكره آن را از ما بگيرد.
حجت الاسلام شعباني موثقي با اشاره به اينكه دشمن از نفوذ ما در منطقه احساس خطر مي كند، بيان كرد: اگر ما اين ها را كنار بگذاريم فردا با كوچك ترين موضوعي به ما حمله مي شود.
وي تاكيد كرد: امنيت ما قابل مذاكره نيست و نبايد مورد بازيچه قرار گرفته شود.
امام جمعه همدان گفت: در حقوق بشر مشكل ما با آمريكا موشكي و هسته اي نيست مشكل اين است كه ما عزت طلب هستيم و زير بار ظلم نمي رويم.
وي افزود: دعواي ما با آمريكا دعوا سر خداست مشكل خاك و موشك و هسته اي نيست؛ آن ها مي خواهند دين را از ما بگيرند.
حجت الاسلام شعباني موثقي اظهار داشت: ما اگر بخواهيم به توافق با آمريكا برسيم بايد خدا را كنار بگذاريم.
وي با اشاره به پخش كليپي از همايشي در دانشگاه بوعلي سينا، بيان كرد: مسئولان توجه داشته باشند برخي اتفاقات عزمت علمي دانشگاه را به هم نزنند.
نماينده ولي فقيه در استان همدان گفت: در فضاي رسانه اي استان استفاده از نيروهاي بومي اشاره شده است و بايد براي پست هاي مديريتي از نيروهاي خوب و با تجربه بومي استفاده شود.
وي با اشاره به تعطيلي برخي از واحد هاي توليدي استان افزود: اگر اين واحد ها تعطيل شوند بر بيكاري استان افزوده مي شود و مشكلات بيشتر مي شود.
حجت الاسلام شعباني موثقي ادامه داد: بايد دوندگي و سنگ اندازي براي راه اندازي واحدهاي توليدي برداشته شود.
وي گفت: دعوت به تقوا در بيانات حضرت امير المومنين علي (ه) در نهج البلاغه موج مي زند.
وي افزود: رزق و روزي با زور زدن نيست، عده اي فكر اقتصادي دارند اما روزي ندارند، برخي نيز زرنگ نيستند اما خدا به آنها روزي بسيار مي دهد.
آيين عبادي و سياسي نماز جمعه، در 22 نقطه استان همدان برگزار مي شود.
9904/2090