۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۷
کد خبر: 83317487
T T
۰ نفر

امام جمعه سنندج: با وحدت توطئه هاي دشمنان را خنثي كنيم

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۷
کد خبر: 83317487
امام جمعه سنندج: با وحدت توطئه هاي دشمنان را خنثي كنيم

سنندج - ايرنا - امام جمعه سنندج بر تلاش مردم و مسئولان براي حفظ انسجام ملي در برابر دشمن تاكيد كرد و گفت: ضروري است همگي با وحدت كلمه و انسجام فكري و عملي، توطئه هاي دشمنان از جمله آمريكا و اسراييل را خنثي كنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا عبدالرحمن خدايي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اظهار داشت: مردم كشورمان از هر قوم و زبان و فرهنگي بايد ضمن حمايت از رهبري و پيروي از توصيه هاي ايشان، با قدرت در برابر توطئه هاي شوم دشمنان و استكبار بايستند.
وي همكاري و هماهنگي مسئولان و مردم را در شرايط كنوني ضروري دانست و افزود: راه برون رفت از مشكلات اقتصادي تكيه بر توان داخلي و تعامل و يكدلي در تمام عرصه هاست و بطور قطع با اين تدابير از اين مشكلات عبور خواهيم كرد.
خطيب جمعه سنندج در بخش ديگري از خطبه ها خواستار كمك مالي براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد شد و گفت: بايد از دستور خداوند و پيامبر اسلام (ص) پيروي كرده و از فرصت ماه رمضان براي خوشحالي خانواده هاي زندانيان جرائم غيرعمد بهره بگيريم.
ماموستا خدايي كمك به مستحقان را صدقه و موجب رضايت پروردگار دانست و اضافه كرد: انتظار است مردم نيكوكار بهتر از سال هاي گذشته و با عاطفه و مهرباني بيشتري براي رهايي زندانيان جرائم غيرعمد گام بردارند.
وي در ادامه بر لزوم اداي فريضه روزه و تلاوت قرآن در ماه مبارك رمضان تاكيد كرد و يادآور شد: مردم مومن و روزه دار بايد از فرصت ماه رمضان براي شب زنده داري و اداي سنت هاي پيامبر (ص) به بهترين شيوه استفاده كنند چرا كه سعادت دنيا و آخرت را در پي خواهد داشت.
عضو ستاد ديه استان كردستان نيز پيش از خطبه ها گفت: در حال حاضر ۳۲۸ زنداني جرائم غيرعمد با ۴۰۰ ميليارد ريال بدهي در زندان هاي استان دوران محكوميت خود را سپري مي كنند.
مهدي حسام شريعتي افزود: سال گذشته ۲۰۱ زنداني جرائم غيرعمد با پرداخت ۱۶۶ ميليارد و ۳۷۰ ميليون ريال بدهي از زندان آزاد شدند كه ۱۷ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال آن از محل كمك هاي مردمي، ۱۶ ميليارد ريال كمك ستاد ديه كشور و ۷۷ ميليارد ريال آن سهم گذشت شاكيان بود.
وي با اشاره به اينكه ۶۶۰ ميليون ريال پرداختي نيز، نقدينگي خانواده هاي زندانيان بود، يادآور شد: از اين تعداد زنداني آزاد شده در سال گذشته، ۱۴ نفر مربوط به ديه، ۱۵۶ نفر محكوم مالي، ۲۹ نفر مربوط به مهريه و ۲ نفر نيز نفقه بودند.
حسام شريعتي از شهروندان و افراد خير و توانمند خواست با كمك هاي مالي خود، زمينه آزادي زندانيان جرائم غيرعمد را فراهم كرده و با اين كار خداپسندانه مانع از فروپاشي خانواده هاي آنان و افزايش آسيب هاي اجتماعي شوند.
به گزارش ايرنا، جشن گلريزان به منظور كمك به زندانيان جرائم غير عمد هرسال در ايام ماه مبارك رمضان در سراسر كشور برگزار مي شود.
اين آيين امسال در سنندج روز چهارشنبه اول خرداد برگزار خواهد شد.
7355/9102