۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱
کد خبر: 83317587
T T
۰ نفر

چین: روابط دوستانه تهران - پكن تقویت می شود

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱
کد خبر: 83317587
چین: روابط دوستانه تهران - پكن تقویت می شود

پكن- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به چین گفت كه تهران و پكن به عنوان دو دوست قدیمی روابط خود را تقویت می كنند.

لوكانگ روز جمعه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پكن افزود: در سفر وزیر خارجه ایران به چین، دو طرف در مورد روابط چین و ایران و همچنین مسایل مربوط به نگرانی های مشترك رایزنی خواهند كرد.
وی گفت: وزرای خارجه دو كشور عصر امروز در پكن با یكدیگر دیدار و گفت و گو كرده اند.
'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران كه ظهر امروز جمعه به منظور رایزنی و تبادل‌نظر با مقامات چین درباره موضوعات مختلف وارد پكن شد با وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت و گو كرد.
ظریف در این دیدار در خصوص تحولات اخیر، تصمیم تهران در مورد اجرای حقوق ایران در برجام، روابط دو جانبه، راه های توسعه همكاری های سیاسی و اقتصادی و مسایل منطقه با 'وانگ یی' همتای چینی خود رایزنی كرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به چین به كشورهای ژاپن، تركمنستان و هند سفر كرده و پس از مذاكره با همتایان خود از این سه كشور، عازم پكن شده بود.
آخرین تحولات برجام و اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بد عهدی و قانون شكنی دولت آمریكا و عدم اقدام قابل قبول اروپایی ها در اجرای برجام از محورهای اصلی گفت و گوهای ظریف با مقامات كشورهای تركمنستان، هند و ژاپن بود كه طی آن وزیر امور خارجه كشورمان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه به تفصیل تشریح كرد.
بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفت و گوهای دو طرف بود.
**آساق**1904**