۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83318474
T T
۰ نفر
100 ميليارد تومان براي زيرساختهاي مخابراني كرمانشاه هزينه شد

كرمانشاه- ايرنا- مديرعامل شركت مخابرات استان كرمانشاه گفت: 100 ميليارد تومان سال گذشته براي توسعه و ارتقا زيرساخت هاي مخابراتي و اينترنتي استان با نصب و تجهيز 60 نوع لينك مخابراتي هزينه شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مسيب قباديان روز شنبه در نشست خبري كه به مناسبت روز جهاني ارتباطات در سرسراي شركت مخابرات كرمانشاه برگزار شد؛ افزود: در 2 هزار و 534 روستا و همه شهرهاي كوچك استان نسل سوم تلفن همراه نصب شده و در اكثر شهرهاي بزرگ نيز نسل چهارم و چهار و نيم تلفن همراه راه اندازي شده است.
وي با بيان اينكه ارتقا كيفيت خدمات ارتباطي و اينترنتي از اولويت هاي اصلي شركت مخابرات است، گفت: سال گذشته حدود 300 كيلومتر فيبرنوري در استان انجام شد كه در توسعه زيرساخت هاي اينترنتي و ارتباطي نقش بسزايي داشته و جايگاه استان را به رتبه 14 كشوري ارتقا داده است.
قباديان با اشاره به اهميت اشتغال هاي نو اينترنتي و استارت آپ ها و اقتصاد ديجيتال امروزه افزود: به گفته وزير ارتباطات در 2 سال گذشته حدود 600 هزار شغل جديد به واسطه خدمات اينترنتي در كشور ايجاد شده كه نشان مي دهد امروزه پيشگام توسعه هر جامعه اي توسعه زيرساخت هاي مخابراتي و ارتباطي است و فقط محدود به ارتباطات نيست بلكه در ابعاد بسيار وسيعتري مانند اقتصاد و امنيت، نقش تعيين كننده اي دارد.
وي با بيان اينكه شركت مخابرات استان در سال گذشته 22 هزار نفر روز ايجاد اشتغال كرده است، افزود: با توجه به شعار سال و حمايت از توليد كشور، بيشتر از توليدات مخابراتي داخلي استفاده مي شود و كشور در اين زمينه توانمند است.

**تحريم ها براي شبكه مخابرات كشور مشكل جدي ايجاد نمي كند
مديرعامل شركت مخابرات استان كرمانشاه در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تحريم ها براي شبكه هاي مخابراتي كشور مشكل حاد و جدي ايجاد نمي كند فقط هزينه ها را براي اينكه تجهيزات از واسطه خريداري كنيم بالا مي برد.
وي در ادامه با اشاره به وجود شبكه اينترنت ملي گفت: 70 درصد محتواي اينترنتي مصرف كشور در داخل توليد مي شود بنابرين اگر دشمنان بخواهند اينترنت ايران را قطع كنند چندان از نظر دسترسي به محتوا دچار مشكل نمي شويم.
او همچنين با اشاره به حمله گسترده هكرها به مخابرات افزود: تاكنون هيچ يك از حملات آنان موفق آميز نبوده و تمام تدابير ايمني براي جلوگيري از سرقت رفتن اطلاعات شهروندان انديشيده شده است.
قباديان در ادامه كرمانشاه را در توليد نرم افزارهاي اينترنتي اپليكيشن جزء 10 استان برتر كشور دانست و گفت: تعرفه هاي بسته هاي اينترنتي داخلي يك چهارم قيمت بين المللي است و به همين دليل 70 درصد مصرف كنندگان از اپليكيشن ها و درگاه هاي اينترنت داخلي مصرف مي كنند و اين باعث رشد چهار برابري ترافيك اينترنت داخلي شده است.
وي شاخص توسعه يافتگي كرمانشاه در بحث توسعه زيرساخت ها را رتبه 19 كشور برآورد كرد و گفت: در سال گذشته مصوب شد 80 سايت تلفن همراه در نقاط كور روستايي، جاده اي و حاشيه شهري استان راه اندازي شود كه تاكنون 6 سايت نصب شده، 24 سايت در حال اجراي عمليات عمراني و 44 سايت در حال عقد قرارداد هستيم.

**دكل هاي مخابراتي سرطان زا نيستند
مديرعامل شركت مخابرات استان كرمانشاه در ادامه يكي از موانع و مشكلات شركت مخابرات را ممانعت مردم براي نصب دكل هاي مخابراتي عنوان كرد و گفت: در جامعه يك ذهنيت منفي كه دكل هاي مخابراتي سرطان زا هستند رواج پيدا كرده كه تاكنون هيچ مرجع رسمي و پزشكي در جهان آن را تاييد نكرده است.
قباديان افزود: امواج مخابراتي مانند امواج راديو و تلفن همراه ماكرور شده و در جهان استانداردسازي شده است و ايران نيز از استاندارد جهاني پيروي مي كند.

**ارسال پيامك به تلفن همراه غيرقانوني است
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره دستور وزير ارتباطات مبني بر غيرقانوني بودن بسياري از شركت هاي تبليغاتي تلفن همراه گفت: در وزارتخانه در حال پيگيري قانوني براي ارسال كنندگان پيام هاي تبلغياتي هستيم و شهروندان با شماره گيري 195 پيامك ها را گزارش و شايت كنند تا مخابرات رسيدگي كند.

**قبوض تلفن از ماه ديگر در استان كرمانشاه صادر نمي شود
قباديان در ادامه با بيان اينكه صدور قبوض تلفن هاي ثابت بسيار هزينه بر است، گفت: با توسعه خدمات اينترنتي و درگاه ها از خرداد ماه قبوض تلفن هاي ثابت در استان كرمانشاه صادر نمي شود.
او با اشاره به اينكه هزينه هاي تلفن ثابت براي شركت مخابرات 2 برابر درآمد آن است، افزود: مردم استان كرمانشاه هشت ميليارد تومان بابت پرداخت نكردن تعرفه هاي تلفن ثابت به شركت مخابرات استان بدهكار هستند.
وي در ادامه بيان داشت: از 29 ميليون مشترك تلفن ثابت در كشور 560 هزار مشترك آن در استان كرمانشاه است.
3209/8066