۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83319280
T T
۰ نفر

چشم انتظاري زندانيان جرايم غيرعمد به دستان خَيران

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83319280
چشم انتظاري زندانيان جرايم غيرعمد به دستان خَيران

شهركرد-ايرنا- ماه مبارك رمضان بهترين فرصت براي كمك به نيازمندان از جمله زندانيان غيرعمد است كه در زندان روزگار خود را سپري مي كنند.

اين زندانيان در ماه مبارك رمضان چشم انتظار سخاوت و مهر خيراني هستند كه بارها در كار خير بدون هيچ استخاره اي قدم هاي بزرگ برداشته اند.
از اين رو ، جشن هاي گلريزان به رسم سنت ديرينه پهلواني ، در ماه مبارك رمضان براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد در چهارمحال و بختياري در حال برگزاري است.
مدير نمايندگي ستاد ديه چهارمحال و بختياري گفت: جشن ضيافت با هدف ترويج روحيه كمك به آزادسازي زندانيان جرائم غير عمد در سطح استان برگزار مي شود.
مجيد صيادي روز يكشنبه در اين باره افزود: هم اكنون 238 زنداني جرائم غير عمد در زندان هاي استان به سر مي برند.
به گفته وي، از اين تعداد 71 نفر در بحث مهريه، 5 نفر در بحث ديه و 137 نفر در بحث محكوميت‌هاي مالي در ستاد ديه پرونده دارند.
وي اظهار داشت: زندانيان مهريه به پرداخت 20 ميليارد ريال بدهي محكومند و در پرونده هاي آنها 4 هزار و 446 عدد سكه و 70 مثقال طلاق ثبت شده است.
به گفته وي، همزمان با ماه مبارك رمضان 6 جشن گلريزان آزادي زندانيان نيز در شهرستان هاي فارسان، لردگان، بروجن، سامان، اردل و بن برگزار مي شود.
صيادي افزود: پارسال 112 زنداني جرائم غيرعمد از محل كمك خيران و ستاد ديه در قالب تسهيلات و كمك هاي بلاعوض و رضايت شاكيان آزاد شدند.
به گزارش ايرنا ، چهارمحال و بختياري داراي 947هزار نفر جمعيت است.
7360/2097