۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۳۴
کد خبر: 83320386
T T
۰ نفر

بازار نبات و آب نبات در مشهد رونق گرفت

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۳۴
کد خبر: 83320386
بازار نبات و آب نبات در مشهد رونق گرفت

مشهد- ایرنا- رئیس اتحادیه صنف نبات و آب نبات ریزان مشهد گفت: همزمان با ماه مبارك رمضان بازار نبات و آب نبات در این كلانشهر پررونق شده و در این میان روند كلی امور اقتصادی تاثیری بر نرخ این محصول در بازار نداشته است.

جواد رنگی تهرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال تاكنون دو هزار تن شكر طرح تنظیم بازار در اختیار صنف نبات و آب نبات مشهد قرار داده كه با نرخ مصوب اتحادیه بین فعالان این صنف توزیع شده است.
وی ادامه داد: هیچیك از مواد مورد نیاز برای تولید نبات و آب نبات افزایش قیمت نداشته و تنها دستمزد كارگران به میزان شش درصد نسبت به پارسال بیشتر شده كه این هم تاثیری ناچیز بر قیمت تمام شده محصولات دارد.
رئیس اتحادیه صنف نبات و آب نبات ریزان مشهد گفت: حدود پنج هزار كارگر در 237 كارگاه تولید نبات و آب نبات این كلانشهر كار می كنند.
وی نبات و آب نبات را جزو سوغات مشهد ذكر و بیان كرد: 50 برند شناخته شده در اتحادیه صنف نبات و آب نبات ریزان مشهد وجود دارند كه بخشی از محصولات خود را به كشورهای دیگر در همه قاره های جهان صادر می كنند.
رنگی افزود: در صورتی كه دولت شكر را با نرخ مناسب در اختیار تولیدكنندگان نبات و آب نبات قرار دهد بطور قطع این رسته تولیدی به فعالیت چشمگیر خود ادامه داده و صادرات محصولات را نیز افزایش می دهند.
7489/1858