۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۵۸
کد خبر: 83320398
T T
۰ نفر
بنگاه هاي اقتصادي در حوزه ورزش مشاركت جدي داشته باشند

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان تاكيد كرد: بنگاه‌هاي اقتصادي، شهرداري ها و دهياري ها در حوزه ورزش بايد مشاركت بيشتر و جدي تري داشته باشند.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي شامگاه يكشنبه در نشست شوراي عالي ورزش استان هرمزگان اظهار داشت: بخش گسترده اي از جامعه به ورزش علاقه دارد و ورزش عامل مهمي در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي محسوب مي شود.
وي بيان داشت: بايد توانمندي‌هاي شهرداري ها در راستاي حمايت از هيات هاي ورزشي و همچنين توسعه ورزش همگاني و قهرماني در شهرها، ظرفيت دهياري‌ها در راستاي كمك به ورزش جوانان در روستاها و همچنين توانمندي بنگاه هاي اقتصادي در هرمزگان را در زمينه كمك به ورزش حرفه‌اي به كار بگيريم.
استاندار هرمزگان تصريح كرد: در اين راستا آمادگي داريم تا بخشنامه ها و دستورهاي لازم را صادر كنيم تا همكاري و مشاركت لازم در حوزه ورزش در استان انجام شود.
همتي توسعه ورزش همگاني را در راستاي افزايش سلامت و شادابي در جامعه بسيار تاثيرگذار دانست وگفت: كم تحركي يكي از معضل هاي مهمي است كه جامعه با آن مواجه مي باشد و با توسعه ورزش همگاني مي توان از بروز بسياري از بيماري ها پيشگيري كرد.
وي خواستار توجه بيشتر به ورزش در مدارس و ادارات شد و اظهار داشت: استعدادهاي ورزشي بسياري در هرمزگان وجود دارد كه بايد براي شكوفايي آن ها به ورزش در مدارس توجه بسياري داشته باشيم تا بتوانيم قهرمانان بزرگ ورزشي را در هرمزگان پرورش دهيم.
استاندار هرمزگان با اشاره به توانمندي ها و استعدادهاي بسيار استان در حوزه ورزش، گفت: استان هرمزگان مي تواند ميزبان بسياري از رقابتهاي ورزشي در سطح ملي و بين المللي باشد و نياز است براي اين كار برنامه‌اي هدفمند تدوين و طبق آن اقدام شود.
همتي تاكيد كرد: اداره كل ورزش و جوانان هرمزگان به عنوان متولي حوزه ورزش استان بايد با همكاري و همفكري هيات هاي ورزشي راهكارهاي قابل اجرا در حوزه ورزش را عملياتي كند.
7198/6048