۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83321030
T T
۰ نفر
اخذ سند مالكیت اراضی ملی كردستان از اولویت های راه و شهرسازی است

سنندج - ایرنا - مدیر املاك و حقوقی اداره كل راه و شهرسازی كردستان با اشاره به اهمیت حراست و صیانت از اراضی ملی این استان گفت: شناسایی و اخذ اسناد مالكیتی برای اراضی ملی از اهداف این اداره كل است.

مهدی حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در هماهنگی كامل با دستگاه های مرتبط از جمله مراجع قضایی و نیروی انتظامی به منظور صیانت از سرمایه های ملی و ساماندهی اراصی دولتی در محدوده و حریم شهرها اقدامات مهمی در دستور كار قرار داده كه می توان به شناسایی اراضی و اخذ اسناد مالكیتی این اراضی اشاره كرد.
وی اضافه كرد: تبدیل اسناد دفترچه ای به تك برگ، بازشماری منابع، تقویت یگان حفاظت برای حراست از اراضی ملی و رفع تصرفات و اخذ اسناد مالكیت شناسایی شده توسط كمیسیون ماده 12، ایجاد بانك اطلاعاتی و شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری جهت رونق تولید و اشتغال و جذب گردشگر از اهم اهداف این اداره كل است.
مدیر املاك و حقوقی اداره كل راه و شهرسازی كردستان افزود: شناسایی اراضی با كاربری های مختلف اداری، ورزشی، فرهنگی، آموزشی، هنری، مدرسه، مركز آموزش عالی، بیمارستان و جایگاه های بنزین و سی ان جی از دیگر اقداماتی است كه امسال با جدیدیت دنبال می شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته بر روند و ادامه این فعالیت ها در سال جاری تاكید كرد و گفت: شفاف سازی در بخش واگذاری املاك و تعین تكلیف سهم درصد شهرداری ها، واگذاری حق بهره برداری املاك با كاربری فضای سبز به شهرداری ها و انجمن خیرین مسكن ساز و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی جهت ساخت مسكن برای خانواده های 2 معلول و محرومین امسال در دستور كار قرار گرفته است.
مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای كردستان كه توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود 40 هزار هكتار با ارزش تقریبی 100 هزار میلیارد ریال است كه تاكنون برای حدود هشت هزار و 500 هكتار آن سند ثبتی صادر شده است.
كردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 كیلومتر مربع در غرب ایران و 227 كیلومتر با كشور عراق مرز دارد و در مجموع یك میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد كه در 10 شهرستان، 29 شهر و یك هزار و 703 روستا ساكن هستند.
3034/9102