به گزارش ايرنا، مسعود نصيري زرندي روز دوشنبه در نشست كارگروه آموزش و پژوهش در سالن غدير استانداري سمنان افزود: يكي از ضعف هاي اساسي در آموزش دانشجويان تدريس نظري است كه استادان دانشگاه براي توسعه اقتصادي استان اين نگرش ها را كنار بگذارند.
وي خاطر نشان كرد: پايان نامه ها و پژوهش هاي دانشجويان و استادان دانشگاه بايد به سمت رويكردهاي عملي باشد و مطالعه هاي علمي دانش آموختگان در سال هاي متوالي براي بنگاه هاي اقتصادي و صنعتي استان كارايي داشته باشد.
رئيس دانشگاه سمنان گفت: اجراي طرح هاي پژوهشي و عملي در راستاي رونق توليد و شكوفايي بخش صنعت از برنامه هاي مهم دانشگاه هاي كشور براي سالجاري است.
نصيري زرندي اضافه كرد: دانشگاه و صنعت براي توسعه كشور مكمل يكديگر هستند كه بايد از اين 2 بازوي توانمند به صورت يكسان براي رونق كسب و كار بهره برد.
وي اضافه كرد: با توجه به افزايش فشارهاي خارجي، دانشگاه ها ظرفيت بسيار بالايي براي توسعه اقتصادي و بومي سازي ماشين آلات خط توليد در بخش صنعت دارند.
نصيري زرندي تصريح كرد: استادان دانشگاه سمنان بر اساس برنامه ريزي انجام شده موظف به انجام تحقيقات ميداني براي تحقق رونق توليد و همكاري گسترده با بخش صنعت استان هستند.
وي تصريح كرد: راه اندازي دفتر اتاق مساله براي همكاري بيشتر صنعت و دانشگاه مسير توسعه اقتصادي استان را هموارتر مي كند و صنعتگران از اين ظرفيت مهم براي توسعه كسب و كار بهره ببرند.
رئيس دانشگاه سمنان گفت: افزايش پژوهش هاي علمي مي تواند ايران را در بخش هاي مختلف اقتصادي خودكفا كند و صنعتگران براي بهره وري بيشتر در توليد كالا به دانشگاهيان اعتماد كنند.
به گزارش ايرنا، در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتي و 50 دانشگاه، مركز پژوهشي و موسسه عالي وجود دارد.
7339/7408
سمنان- ايرنا- رئيس دانشگاه سمنان گفت: رويكرد دانشگاه هاي استان سمنان در برنامه هاي آموزشي مساله محور و قابل اجرا باشد.