۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبر: 83323561
T T
۰ نفر

مسیر توسعه كسب وكارهای حوزه هوش مصنوعی تسهیل شد

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبر: 83323561
مسیر توسعه كسب وكارهای حوزه هوش مصنوعی تسهیل شد

تهران- ایرنا- رئیس مركز فناوری‌های همگرا معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، توسعه كسب و كارهای بر پایه فناوری همگرا در زمینه هوش مصنوعی و رباتیك را از اقدامات این مركز در سال جاری دانست.

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، علی محمد سلطانی درباره فعالیت های این مركز در حوزه هوش مصنوعی بیان كرد: از آنجا كه توسعه كسب و كارهای بر پایه فناوری همگرا رسالت این مركز است، بنابراین توانمند شدن شركت های دانش بنیان و فناور حوزه هوش مصنوعی و رباتیك در سال جاری جدی تر از گذشته پیگیری می‌شود تا محصولات فعالان این حوزه زودتر به بازار برسد.
وی ادامه داد: البته سال گذشته با حمایت مركز همگرا یكی از محصولات حوزه رباتیك به بازار رسید و از این طریق دانش ساخت ربات های خودران به زودی وارد بازار می شود، پس این همكاری ها در سال جدید گسترش می یابد تا با ورود محصولات فناورانه به بازار كیفیت زندگی مردم نیز ارتقا پیدا كند.
به گفته سلطانی، همگرایی میان چند فناوری باعث تولید محصولات جدید شده است، توسعه چنین محصولاتی نیاز به همكاری بین رشته ای است تا با هماهنگی و اقدام مشترك این توسعه انجام شود، توسعه محصولات همگرا، توسعه بازار این محصولات و رقابت پذیری توسعه دهندگان كسب و كارهای همگرا برخی از ماموریت های این مركز است.
علمی ** 9340**1485
۰ نفر