۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶
کد خبر: 83323764
T T
۰ نفر
مكرون ، روسیه را به تامین مالی احزاب راست افراطی متهم كرد

تهران - ایرنا - «امانوئل مكرون» رئیس جمهوری فرانسه روس ها را به تامین مالی احزاب راست افراطی برای تاثیرگذاری در انتخابات پیش رو پارلمان اروپا متهم كرد.

هفته نامه فرانسوی 'لا نوول تریبون' نوشت ، مكرون، در گفت و گو با رسانه های فرانسوی، روسیه و برخی چهره ها از جمله 'استیو بنن'( Steeve Bannon) استراتژیست ارشد و مشاور سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا را متهم كرد كه برای از بین بردن اتحادیه اروپا توطئه چینی كرده اند.
بنن پیش از تصدی منصب خود در كاخ سفید، مدیرعامل ارشد اجرایی كمپین ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ، 2016 بود.
او در افتتاحیه كنفرانس « تاسیس مجدد » حزب «مارین لوپن» رقیب جدی امانوئل مكرون در انتخابات ریاست جمهوری 2017 و انتخابات آتی پارلمان اروپا، در ماه مارس 2018 حضور داشته است؛ در این كنفرانس نام حزب لوپن از «جبهه ملی» به «تجمع ملی» تغییر پیدا كرد.
هفته گذشته، تعدادی از اعضای پارلمان فرانسه پس از انتشار تحقیق شبكه «فرانس2» درباره روابط رهبر حزب افراط ‌گرای ملی با بنن، مشاور سابق رئیس جمهوری آمریكا،‌ خواستار تشكیل كمیته پارلمانی برای تحقیق درباره این حزب شدند.
هفته گذشته، روزنامه نیویورك تایمز نیز مدعی شده بود روسیه و احزاب سیاسی راست افراطی اروپا در انتخابات آتی پارلمان اروپا از تاكتیك مشابه آنچه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریكا رخ داد، استفاده می ‌كنند.
دولت های اروپایی نگرانند كه نمایش عالی احزاب پوپولیست بدبین به اتحادیه اروپا در جریان انتخابات، تصمیم گیری در بروكسل را مختل كند.
نتایج نظرسنجی ها از پیشگامی احزاب ملی گرا و پوپولیست مخالف با یكپارچگی اتحادیه اروپا حكایت دارد؛ روندی كه تمهیدات مربوط به اصلاحات در این اتحادیه را با تهدید رو به رو می كند.
«امانوئل مكرون» رئیس جمهوری فرانسه این انتخابات را كه از فردا – پنجشنبه – 23 می به مدت چهار روز برگزار می شود، مهمترین انتخابات پارلمانی اروپا از زمان اولین انتخابات این پارلمان در سال 1979میلادی دانسته و هشدار داده كه اتحادیه اروپا با تهدید موجودیتی مواجه است.
تعداد شركت كنندگان در انتخابات های پارلمانی اتحادیه اروپا از سال 1979، در هر دوره كاهش یافته و رهبران این اتحادیه امیدوارند كه دورنمای خروج انگلیس از اتحادیه و رسوایی راستگرایان اتریشی، رای دهندگان را بسیج كند.
اروپام**6984** 1546
۰ نفر