۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
کد خبر: 83325676
T T
۰ نفر
 وظیفه نظارتی مجلس شورای اسلامی باید مانع تخلف ها شود

سمنان - ایرنا - امام جمعه موقت سمنان گفت: مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین و انجام وظایف نظارتی خود عرصه را بر متخلفان تنگ کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: مسئولیت مجلس شورای اسلامی خدمات شهری نیست، مسئولیت نمایندگان وضع قوانین برای جلوگیری از اختلاس، گرانی و کوتاه کردن دست بدخواهان و زیاده خواهان است.


وی گفت: مجلس شورای اسلامی گرانی مسکن و زمین را با وضع قوانین مدیریت کند، دلیل گرانی خانه‌ها شاید گرانی مصالح باشد، ولی زمین چرا گران است.


امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی کارنامه خود را با دقت مطالعه کند و ببیند آیا مجلس در رأس امور است، گفت: بر اساس قانون، نظارت از وظایف مجلس شورای اسلامی است و اگر تخلف شد و قانون درست اجرا نشد آیا اکنون با متخلف برخورد می‌کند؟



** آزادسازی خرمشهر نتیجه وحدت بود
وی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان نماد افتخار، عزت و اقتدار کشور، افزود: خرمشهر پس از روزها اشغال دشمن سرانجام در عملیات افتخارآفرین بیت المقدس توسط رزمندگان و جان برکفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آزاد شد.


وی اظهار داشت: در زمان اشغال خرمشهر، ایران با عراق به تنهایی نمی‌جنگید، بلکه با کشورهای زیادی که در تلاش برای حفظ صدام بودند در جنگ و مبارزه بود.


مهدوی نژاد خاطرنشان کرد: فقط بیرون آمدن شتر از کوه معجزه نیست، بلکه ناکامی دشمن در شکست نظام تازه پاگرفته جمهوری اسلامی ایران که از کمترین تجهیرات و امکانات برخوردار بود و تنها تکیه بر صداقت، ایمان و رهبری داشت معجزه الهی بود.


امام جمعه موقت سمنان یادآور شد: اسارت ۱۹ هزار نفر از سربازان دشمن بعثی در عملیات بیت المقدس نشان از قدرت ایران در جنگ با متجاوزان بود.



** دشمن جنگ با ایران را به صحنه‌های دیگر کشانده است
وی تصریح کرد: دشمنان و استکبار جهانی بعد از ناکامی در جنگ نظامی با ایران اسلامی، هفت تریلون دلار برای تشکیل گروه‌های غاصب مانند داعش و تکفیری در عراق و سوریه هزینه کردند، ولی خودشان پی به شکست خود بردند و این معجزه و موهبت خداوند است.


به گفته مهدوی نژاد، صداقت، ایستادگی و مقاومت در رزم و پیروی از مقام معظم رهبری، راه رسیدن به پیروزی است.


وی اضافه کرد: دشمن عده زیادی را برای رسیدن به اهداف شوم خود بسیج کرده و یاوه گویی می‌کند اما حضور ملت ایران در صحنه، تسلیم در برابر خداوند، صداقت و حرکت در مسیر دوستی رمز پیروزی است.


وی اضافه کرد: اگر همه با هم هماهنگ، همدل و هم صدا باشند مشکلات حل می‌شود و این وحدت خاری در چشم دشمنان است.


امام جمعه موقت سمنان با اشاره به فرموده رهبری گفت: جنگ امروز جنگ اراده هاست و آگاه سازی و اطلاع رسانی نقشی مهم در خنثی کردن دسیسه دشمنان دارد.


وی ادامه داد: براساس برجام، فعالیت در زمینه انرژی هسته‌ای کشور دچار وقفه شد، و پس از آن نیز دیوانه‌ای پیدا شد و این توافقنامه را نادیده گرفت و اکنون ملت هوشیار است و گول دشمن را نمی‌خورد.


امام جمعه موقت سمنان با اشاره بر ضرورت امر به معروف ونهی از منکر، تصریح کرد: بدحجابی‌ها و مشکلات جامعه به دلیل کم توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است و ضرورت دارد این راهبرد مهم بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.


۷۳۴۲/۶۱۰۳