۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۰
کد خبر: 83325710
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: اوج اقتدار ایران در آزادسازی خرمشهر آشکار شد

رشت – ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: اوج اقتدار و عزت ایران در این روز برای همه ملت های دنیا آشکار شد.

‌به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی افزود: در عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر بیش از ۱۹ هزار نفر از نظامیان عراقی اسیر و ۱۶ هزار نفر نیز به درک واصل شدند.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در طول سال‌ها به ویژه در ماه‌های اخیر دشمنان ایران در سه جبهه اقتصادی، فضای مجازی و سیاسی فعالیت گسترده‌ای دارند، اظهار کرد: آنها تمام امپراطوری رسانه ای از غرب و همه امکانات را در این باره به کار گرفته اند.
خطیب جمعه رشت خاطر نشان کرد: دشمنان فهمیده اند که مسئله تدین آن چیزیست که موجب اقتدار ملت ایران است، بنابراین در هر سه جبهه، برای گرفتن تدین از ملت ایران تلاش می‌کنند، از راه‌های گوناگون و در فضاهای مجازی ملت را به پوچی و دوری جستن از فرهنگ بومی و منطقه دعوت کرده تا از این طریق به ملت ایران ضربه بزنند.
وی با بیان اینکه به اعتراف دوست و دشمن، با گذشت زمان ملت ایران آگاه‌تر، بصیرتر و متدین‌تر می‌شوند، خاطر نشان کرد: دلیلش هم گسترش نمازجمعه ها و حضور همگانی این ملت در حمایت از انقلاب و نظام است.
امام جمعه رشت اظهار داشت: ملت ما راه خود را پیدا کرده و متوجه شده که در سایه رهبری‌، می‌توان به اهداف و مقاصد الهی خود دست یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن شب قدر و ضربت خوردن امیرالمومنین علی (ع) بیان کرد: حضرت علی علیه السلام سه خط اساسی و روشن شامل خط بندگی، جهاد در راه خدا و رهایی از اسارت شیطان را داشت که بایستی برای همه مسلمان الگو باشد.
خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی همه بایستی پایبند به عدالت باشند، تصریح کرد: امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در این راه جانش را تقدیم خدا کرد.
فلاحتی خاطر نشان کرد: پایبندی به معنویات، تقوی، ساده زیستی و دوری از اشرافی گری و شایسته سالاری از موارد دیگریست که مسئولان نظام اسلامی بایستی به آن اهتمام ورزند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت در جمع نمازگزاران با اشاره به فرارسیدن هفتم خرداد روز قانون و شروع به کار مجلس شورای اسلامی گفت: به فرموده امام راحل مجلس، عصاره ملت است ولی برخی مصوبات مجلس در تراز قانون، نظام اسلامی، ملت ایران و خون شهدا نیست.
آیت الله فلاحتی با بیان عدم نظارت‌ها بر قیمت‌ها و وضعیت لجام گسیخته قیمت‌ها خاطر نشان کرد: مجلس نتوانست در این باره کاری انجام دهد، عدم نظارت صحیح موجب شده که عده‌ای برای خود حاشیه امن درست کنند.
وی با اشاره به سخنان اخیر رهبری در دیدار با دانشجویان تصریح کرد: به فرموده رهبری قانون اساسی کشور ما مشکل ندارد، مشکل در نظام اجرایی و مجریان کشور است.
۷۲۸۶/‏۲۰۰۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha