کیانوش کیامرز روز شنبه در جریان بازدید استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری از خطوط قطار شهری مشهد، در جمع خبرنگاران افزود: خط یکم قطار شهری مشهد به ۶۰ واگن جدید نیاز دارد.
وی اظهار داشت: برای شتاب بخشیدن به تامین این نیاز، از استاندار خراسان رضوی درخواست مکاتبه با وزارت کشور کرده ایم تا امکان خرید واگنها از طریق شهرداری فراهم شود.
وی گفت: در خواست انتشار ۱۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای قطار شهری مشهد طی سال جاری را درخواست کرده ایم و پیگیر تخصیص کامل این مبلغ هستیم.
کیامرز افزود: برای ساخت ایستگاه بسیج خط سوم قطار شهری زمین لازم از سوی شرکت برق تحویل نمیشد و کار پروژه خوابیده بود اما در بازدید امروز استاندار خراسان رضوی با صدور حکم حکومتی مشکل چند ماهه این ایستگاه حل شد و امیدواریم در هفتههای آتی بتوانیم اقدامات اجرایی ایستگاه بسیج قطار شهری را انجام دهیم.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه سال ۹۷ رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین سال ۹۵ آغاز شده است.
مطالعات احداث خط چهارم نیز به پایان رسیده و اجرای این خط به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه برنامه ریزی شده است.
۷۵۰۵/ ۶۰۵۳
نظر شما