۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱:۰۸
کد خبر: 83329286
T T
۰ نفر
حامیان فلسطین در امریکا خواستار تحریم نشست بحرین شدند

تهران – ایرنا – نهادها و گروه های حامی فلسطین در آمریکا روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای خواستار تحریم کنفرانس ضد فلسطینی منامه پایتخت بحرین شدند.

به نوشته القدس العربی، نهادها و گروه های حامی فلسطین نسبت به برگزاری کنفرانس منامه که در چهارچوب اجرای طرح صلح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» انجام می شود، هشدار دادند.


آمریکا دوشنبه گذشته اعلام کرد که در روزهای 25 و 26 ژوئن (4و 5 تیر) نشست اقتصادی بین المللی در بحرین برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین به عنوان بخش اول معامله قرن برگزار خواهد شد.


در این بیانیه آمده است، نهادها و  گروه های حامی مردم فلسطین در خصوص تحریم کنفرانس بحرین متحد هستند.


این بیانیه می افزاید، سفارت بحرین در واشنگتن از سرمایه داران و تجار آمریکایی - فلسطینی برای شرکت در  نشست منامه دعوت به عمل آورده است.


بر اساس این گزارش، پس از اینکه سرمایه داران و تجار سرشناس آمریکایی - فلسطینی به این دعوت پاسخ منفی دادند، این سفارتخانه با اهدای هدایا درصدد ترغیب شماری از فلسطینیان مقیم آمریکا برای حضور در این کنفرانس است.


به نوشته القدس العربی، فاروق الشامی و عدنان مجلی از سرمایه داران سرشناس آمریکایی - فلسطینی با انتشار بیانیه های جداگانه حضور در این نشست را رد کردند.


نهادها و گروه های حامی فلسطین تاکید کردند که کنفرانس منامه خنجری از پشت بر پیکر مردم فلسطین و نقض قطعنامه ها و توافقات کشورهای عربی و اسلامی است و خواستار مقابله با هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.


این بیانیه را 18 گروه و نهاد مدافع حقوق فلسطینی ها در آمریکا امضا کرده اند.


جرد کوشنر داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که معامله قرن پس از ماه رمضان اعلام خواهد شد.


شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسؤول برجسته این رژیم گزارش داد که دولت آمریکا رسما از اسرائیل برای شرکت در کنفرانس اقتصادی درباره معامله قرن دعوت کرده است.


عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز تاکنون برای حضور در کنفرانس منامه اعلام آمادگی کرده اند.


شبس**9365**1613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha