۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱:۳۷
کد خبر: 83329300
T T
۰ نفر

انصارالله یمن از آزادی 66 اسیر خود خبر داد

۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱:۳۷
کد خبر: 83329300
انصارالله یمن از آزادی 66 اسیر  خود خبر داد

تهران - ایرنا - رئیس کمیته اسرای جنبش انصارالله یمن یکشنبه شب گفت: 66 تن از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جریان عملیات تبادل اسرا در ساحل غربی این کشور آزاد شدند.

به گزارش تارنمای المسیره یمن، «عبدالقادر المرتضی» بدون اشاره به طرف میانجی برای آزادی این افراد و نیز آزادی اسیران طرف دیگر گفت که این اقدام با میانجیگری یک طرف داخلی صورت گرفته است.


المرتضی در اطلاعیه ای که در حساب خود در فیسبوک منتشر کرد، افزود: با توفیق و استعانت خداوند متعال، روز یکشنبه مصادف با 21 رمضان المبارک، 66 اسیر در ساحل غربی کشور آزاد شده اند.


رئیس کمیته اسرای یمن به اسامی این افراد، طرف مقابل تبادل اسرا و محل دقیق این تبادل هیچ اشاره ای نکرده است.


وی پیشتر گفته بود ما لیست اسرای ائتلاف متجاوز به یمن را به سازمان ملل ابلاغ کرده ایم و برای تبادل آماده هستیم، اما ائتلاف سعودی هنوز لیست همه اسرای یمنی را اعلام نکرده و در این صورت نمی توان به توافق رسید.


مذاکرات برای تبادل اسیران یمنی میان طرف های درگیر 16 بهمن ماه گذشته به میزبانی 'امان' پایتخت اردن آغاز شد که دولت مستعفی و فراری "عبدربه منصورهادی» و دولت نجات ملی (جنبش انصارالله) با اعزام نمایندگان خود به این نشست تلاش کردند بر سر برخی موضوعات از جمله نهایی شدن فهرست اسرا و چگونگی انجام شدن تبادل میان طرفین به توافق برسند.


در دور پیشین این مذاکرات، کمیته های تبادل اسیران دو طرف تاکید کرده بودند که تعداد زیادی اسیر از طرف مقابل در اختیار دارند.


مذاکرات تبادل اسیران یمنی در اردن، پیرو توافقات صورت گرفته در 13 دسامبر 2018 (22آذرماه 97) در استکهلم سوئد صورت گرفت که در جریان آن انصارالله و دولت هادی در مورد مسادل متعدد از جمله تبادل اسرا توافق کردند.


شبس**9363**1613


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha