۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۱
کد خبر: 83329915
T T
۰ نفر
 رسانه ها نقش موثری در معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان دارند

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه چهره نامناسبی از این استان معرفی شده است گفت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نقش موثری در شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های این نقطه از ایران اسلامی در اذعان عمومی دارند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مصطفی محامی دوشنبه شب در نشست صمیمی با اصحاب رسانه، هنرمندان و موسسات مردم نهاد اظهار داشت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای زدودن چهره منفی از سیستان و بلوچستان باید به مسائل فرهنگی این استان توجه خاصی داشته باشند.


وی تصریح کرد: اصلاح چهره سیستان و بلوچستان، نقد منصفانه، بیان نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکار باید همواره مورد توجه اصحاب فرهنگ و رسانه باشد.


امام جمعه زاهدان بیان کرد: چهره ای که از سیستان و بلوچستان تاکنون معرفی شده با واقعیات این استان بسیار متفاوت است و اصحاب فرهنگ و هنر با زبان شعر و هنر باید چهره ی واقعی منطقه را به همگان بشناسانند.


وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار زیادی در تمام زمینه ها دارد که اصحاب رسانه با ارائه گزارش های متنوع زمینه جذب سرمایه گذاران را به این استان فراهم کنند.



حجت الاسلام محامی تاکید کرد: تقسیم کاری بین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در سیستان و بلوچستان برای بیان توانمندی ها و مشکلات مردم این استان انجام شود تا بهتر بتوان پیگیر این مسائل بود.


وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با ظرفیت های متنوعی که دارد اگر به درستی در آن سرمایه گذاری می شد هم اینک در دوران تحریم های ظالمانه با توجه به موقعیت راهبردی که دارد می توانست بسیاری از مشکلات را برطرف کند.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه وضعیت کنونی این استان به گونه ایست که نیازمند کمک سایر استانهای کشور است.


وی بیان کرد: اصحاب رسانه وظیفه دارند تا مشکلات فرهنگی، فساد اداری و اجتماعی را شناسایی و برای حل آنان راهکارهای علمی ارائه کنند.


حجت الاسلام محامی تصریح کرد: مشکلات سیستان و بلوچستان فرهنگی و اقتصادی است و مسائل امنیتی هم ریشه در همین مباحث دارد.


وی ادامه داد: برطرف کردن این مشکلات از توان یک فرد خارج است بنابراین برای حل این مسائل عزم ملی و بسیج تمامی دستگاههای دست اندر کار لازم و ضروریست.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: راهکار مشکلات این استان کار فرهنگی و علمی است که نقش اصحاب رسانه، هنرمندان و موسسات مردم نهاد در این رابطه بسیار مهم است.


وی با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن گفت: دشمن در برابر ما آرایش جنگی دارد بنابراین باید به دنبال تقویت جبهه فرهنگی کشور باشیم تا بتوانیم تمام توطئه های دشمنان را نقش برآب کنیم.


حجت الاسلام محامی تصریح کرد: چنانچه دشمن بتواند بر فرهنگ یک جامعه تاثیر گذار باشد آن جامعه از دورن متزلزل خواهد شد.


وی تاکید کرد: تقویت باورهای دینی مردم و هویت دینی در کنار غیرت ملی موضوع مهمی است که باید در جنگ فرهنگی مورد توجه باشد.


امام جمعه زاهدان تصریح کرد: پرداختن به مباحث فرهنگی و تلاش برای حل مشکلات فرهنگی باید هموارد مورد توجه هنرمندان، اصحاب رسانه و موسسات مردم نهاد باشد.
وی تلاش برای حل مشکلات اقتصادی در کنار توجه به کرامت انسانی و تقویت روحیه کار در جامعه را مهم عنوان کرد.


3213**6081


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha