۷ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۷
کد خبر: 83330089
T T
۰ نفر
7.5 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسعه سمنان را رونق بخشید 

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: توسعه استان با اعطای هفت هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و تولید شتاب گرفت.   

بهروز اسودی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قبل از ارایه تسهیلات رونق تولید وضعیت بنگاه های اقتصادی و بخش صنعت استان سمنان نگران کننده بود، اما امروز با وجود فشارهای خارجی وضعیت تولید در سمنان مطلوب است.


وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 120 واحد صنعتی در سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که این امر در تثبیت نرخ اشتغال و کاهش روزافزون آمار بیکاری در استان تاثیرگذار بوده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: دولت در کنار توجه به بخش صنعت به توسعه در بخش کشاورزی سمنان هم توجه ویژه ای داشته و تاکنون به بیش از 475 واحد تولیدی در این بخش تسهیلات پرداخت شده است.


اسودی تصریح کرد: تعامل بخش خصوصی و دولت برای رونق حداکثری بخش صنعت و کشاورزی در استان سمنان قابل توجه است و به معنی واقعی تمامی دستگاه های اجرایی برای رفع موانع تولید در تلاش هستند.


وی اضافه کرد: با بازدید میدانی و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی برای رفع مشکلات بیمه ای، مالیاتی، بانکی و دیگر مشکلات ریز و درشت بخش صنعت استان در سال جاری اقدام می شود.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: همراهی و همکاری علیرضا آشناگر استاندار سمنان برای رونق و بازگشت واحدهای نیمه فعال استان به چرخه تولید ارزشمند است و در ماه های آینده دست کم 70 واحد صنعتی و تولیدی در سمنان 540 میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند.


به گزارش ایرنا، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.


7339/6103