۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 83330545
T T
۰ نفر

دولت 130 نوع خدمت به شرکت های دانش بنیان می دهد

۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 83330545
دولت 130 نوع خدمت به شرکت های دانش بنیان می دهد

رشت – ایرنا – رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به توجه دولت به شرکت های دانش بنیان گفت: دولت 130 نوع خدمت برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستی روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: حمایت های مالیاتی (مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده)، بهره مندی از معافیت ها و صندوق نوآوری برای وام های کلان، مشوق های صادراتی، حضور در نمایشگاه های بین المللی و در اختیار قرار گرفتن سرباز به صورت امریه از جمله این خدمات است.


وی اظهار داشت: در همین راستا برنامه گسترده ای را  که شرکت های دانش بنیان ترویج دهند، پیش رو داریم تا در آخر سال، شرکت های دانش بنیان افزایش یابد.


رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در بخش صادرات خاطرنشان کرد: آماری که بر اساس خوداظهاری در دست داریم نشان دهنده این است که سال گذشته شرکت های دانش بنیان گیلان، بالغ بر 300 هزار دلار صادرات داشتند که عملا این عدد بیشتر است.


وی بیان داشت: این میزان صادرات شرکت های دانش بنیان در زمینه هایی از جمله بهداشت، مهندسی مکانیک، تولید انواع مشعل های گوناگون، سیستم های پالایش و صادرات بازی های رایانه ای بود.


باستی با اشاره به تولید بذر اصلاح شده توسط یک شرکت دانش بنیان در گیلان خاطرنشان کرد: توانسته ایم با اتاق بازرگانی گیلان برای صادرات محصول تولید شده  این شرکت ارتباط برقرار کنیم.


 وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری با اشاره به حمایت مالی از استارت آپ ها بیان داشت: به زودی رویداد اینوتکس را در تهران پیش رو داریم که این بزرگترین مجموعه ای است که استارآپ ها می توانند در آن حضور یابند.


رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم که یکی از استارت آپ ها در پارک علم و فناوری ترکیه مستقر شود که می تواند به استارت آپ های ما برای حضور در بازار کشورهای همسایه کمک کند.


50 شرکت دانش بنیان در گیلان فعال که 35 شرکت در پارک علم و فناوری استان گیلان قرار دارد.


7286 / 2007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha