۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83331369
T T
۰ نفر
حضور  ملخ کوهان دار در ورامین نگران کننده نیست

تهران - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی استان تهران گفت: اکنون ملخ کوهان دار یا تاغ در ورامین مشاهده شده که نگران کننده نیست و مبارزه با این آفت در حال انجام است.

احمد طاهری روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: ملخ کوهان دار یا تاغ آفت بومی است و در مناطقی که دارای درختان تاغ باشند، همه ساله دیده می شود، اما امسال به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد، با طغیان ملخ بومی کوهان دار روبرو شده ایم.


وی افزود: بررسی آفت مزبور در سه شهر ملارد، ورامین و فیروزکوه، موجب شناسایی آن  در ورامین شد و هنوز گزارشی مبنی بر وجود این آفت در شهر ملارد دریافت نشده است.


به گفته طاهری، اکنون عملیات سمپاشی در برخی مناطق به شیوه دستی و در صورت لزوم با ماشین آلات سمپاش انجام می شود.


وی اظهارداشت:  بررسی کارشناسی گویای آن است که عملیات مبارزه با این نوع از ملخ در عرصه های طبیعی انجام می شود، زیرا در کنار این آفت، جانداران دیگری نیز زندگی می کنند که در اثر عملیات سمپاشی ممکن است، از بین بروند بنابراین هنگام  مشاهده انبوه،  با این آفت مبارزه خواهد شد.


به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور از طغیان ملخ کوهان دار یا تاغ در ساوه و برخی مناطق بیابانی خبرداده بود که متولی مبارزه با این آفت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.


اقتصام **۹۱۸۶**1559

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha