۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83332501
T T
۰ نفر
سه تشکل سیاسی مغرب خواستار برگزاری تظاهرات مردمی در روز قدس شدند

تهران-ایرنا- سه تشکل سیاسی مغربی روز چهارشنبه در حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به اقدامات در حال انجام برای اجرای طرح ضد فلسطینی "معامله قرن"، خواستار برگزاری راهپیمایی و تجمع در آخرین روز جمعه ماه رمضان، مقابل پارلمان این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سه جمعیت غیر دولتی مغرب به نام‌های "فعالیت مشترک برای فلسطین"، " کمک به مبارزه فلسطین" و "هیأت مغربی یاری به مسائل امت" با صدور بیانیه مشترکی به تلاش‌هایی که برخی از کشورها برای اجرایی شدن معامله قرن انجام می‌دهند، واکنش نشان داد.


این جمعیت‌ها، خواستار برگزاری تجمعی در روز جمعه با عنوان "مردم مغرب مخالف توطئه معامله قرن، در کنار مقاومت و علیه عادی سازی روابط هستند" شدند.


در این بیانیه امده است: این تجمع در اعتراض به هجمه صهیونسیتی-آمریکایی علیه ملت عربی و اسلامی، مقابله با نابودی مسئله فلسطین و مبارزه با اجرای معامله قرن برگزار می‌شود که قرار است با همدستی آشکار برخی از رژیم‌های منطقه به مرحله اجرا در آید.


طرح موسوم به معامله قرن از زمان روی کار آمدن ترامپ در آمریکا بر سر زبان‌ها افتاد؛ طراحان این طرح ضدفلسطینی، سه فرد نزدیک به ترامپ شامل «جرد کوشنر» داماد و مشاور وی، «جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه وی در امور غرب آسیا و «دیویدفریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغال هستنند.


محور اصلی این طرح، واداشتن فلسطینی‌ها برای دادن امتیازات گسترده به اسرائیل و گذشتن از حقوق خود از جمله واگذاری شهر قدس اشغالی به صهیونیست‌ها و منتفی دانستن حق بازگشت آوارگان به وطن است.


فلسطینی‌ها ضمن مخالفت با معامله قرن آن را طرحی آمریکایی و یک جانبه برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان یک کشور مستقل بدون در نظر گرفتن این حق برای فلسطین و تعیین وطن جایگزین برای فلسطینیان می‌داند.


بیانیه گروههای یاد شده افزود: نشانه‌های زیادی در منطقه برای اجرای بندهای این توطئه و جنایت بزرگ، در حق قدس و فلسطین و همه اصول امت اسلامی دیده می‌شود.


چند روز گذشته نیز بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که منامه میزبان یک نشست اقتصادی با عنوان "صلح برای شکوفایی" است که قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن برگزار شود.


فلسطینی‌ها با رد این نشست آن را تلاش برای بازاریابی جهت اجرای معامله قرن و جذب سرمایه گذاران برای محقق آن دانستند.


به نظر می‌رسد که نشست منامه برای ترغیب کشورهای عربی به منظور سرمایه گذاری در کرانه باختری و نوار غزه پیش از پرداختن به مسائل سیاسی بغرنج میان فلسطین و اسرائیل برگزار می‌شود.


این سه جمعیت مغربی همچنین از مردم کشورشان خواستند ضمن تأیید مبارزه ملت فلسطین در راهپیمایی‌های بازگشت علیه صهیونیست‌ها، از مقاومت اسیران در بند اسرائیلی نیز حمایت کنند.


خاورم **۹۳۲۹**۱۵۰۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha