۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۷
کد خبر: 83333015
T T
۰ نفر

سفیر چین در تهران با ظریف خداحافظی کرد

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۷
کد خبر: 83333015
سفیر چین در تهران با ظریف خداحافظی کرد

تهران - ایرنا - سفیر جمهوری خلق چین در ایران در پایان ماموریت خود در کشورمان با وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، پانگ سن سفیر جمهوری خلق چین در ایران در پایان مأموریت خود در کشورمان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و با وی خداحافظی کرد.
پانگ سن امروز همچنین در دیدار خداحافظی با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۵ سال گذشته همکاری خوبی با دوستان ایرانی داشته و در این مدت روابط دو کشور همواره توسعه یافته و رفت‌وآمدهای زیادی به خصوص در جهت همکاری‌های اقتصادی و تجاری انجام شده است.وی با تاکید بر این که کاهش قدرت آمریکا در آینده مشهود بوده و پیروزی برای طرف‌های چینی و ایرانی است، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه آمریکایی ها در فرایند توسعه روابط ایران و چین ممانعت‌هایی ایجاد می کنند، نسبت به آینده روابط دو کشور خوشبین هستیم و سفیر جدید چین در تهران نیز بعد از معرفی در راستای پیشبرد اهداف دوجانبه گام بر می‌دارد. هم دیدار  و گفت و گو کرد.
لاریجانی هم در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات سفیر چین در تهران طی دوره مأموریت وی در ایران، گفت: تلاش شما برای گسترش روابط دو کشور مؤثر بود و امیدواریم در جریان رفت‌وآمد هیأت‌ها میان دو کشور چارچوب روشنی در نوع روابط به دست آید و دورنمای عملیاتی حاصل شود. پانگ سن از سال تیر ماه سال ۹۳ تا به امروز عهده دار سفارت چیندر تهران بوده است.


سیام **۱۷۵۱**۲۰۲۱**

اخبار مرتبط