۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 83334729
T T
۰ نفر
نماینده حماس در تهران:فلسطینی ها چون کوهی استوار مقابل "معامله قرن" می ایستند

تهران-ایرنا- "خالد قدومی " نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تصریح کرد: مردم فلسطین به هیچ وجه موافق طرح صهیونیستی -آمریکایی " معامله قرن نیستند و همچون کوهی استوار مقابل آن می ایستند.

 "خالد قدومی " روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی قدس گفت، امام خمینی (ره) ۴۰ سال پیش قدس را به عنوان عاملی برای وحدت مسلمانان معرفی کرده و یک روز را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند.
وی با بیان این که روز قدس امسال اهمیت ویژه ای دارد و ما در مرحله تاریخی حساس و بسیار مهمی در خصوص فلسطین به سر می بریم، اظهارداشت: روز قدس برای زنده نگه داشتن مساله فلسطین و اتحاد جهان اسلام و همه آزادگان جهان مقابل استکبار جهانی و زورگویی های صهیونیست ها و آمریکایی است که دشمن مشترک امت اسلامی هستند.
نماینده حماس در تهران با اشاره به حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا از زمان تاسیس این رژیم غاصب از آن حمایت و پشتیبانی سیاسی، اقتصادی و نظامی کرده است، آمریکا در شورای امنیت و سازمان ملل از این رژیم حمایت سیاسی بعمل می آورد و کمک های نظامی و مالی زیادی از جیب شهروندان آمریکایی به این رژیم می کند.
وی در ادامه گفت: دولت جدید آمریکا با تلاش برای به نتیجه رساندن طرح معامله قرن، بازیچه دست نتانیاهو تندرو و دولت رژیم صهیونیستی شده است.
قدومی تاکید کرد: معامله قرن و اقدامات دیگر آمریکا در خاورمیانه هیچ خیری برای مسلمانان و فلسطینی ها نداشته و کمکی به احقاق حقوق مشروع مردم فلسطین نکرده و نمی کند و بحث کمک های اقتصادی داستانی خیالی و غیر واقعی است، مردم فلسطین استوار مقابل طرح معامله قرن می ایستند و این طرح همانند دیگر توطئه ها ضد مردم فلسطین طی ۷۰ سال گذشته، محکوم به شکست است.
 این شخصیت فلسطینی در ادامه گفت: طرح معامله قرن تنها فلسطین را هدف قرار نداده است بلکه همه منطقه و از جمله کسانی که مقابل زورگویی ها و قلدری های آمریکایی ها و صهیونیستی ها می ایستند را هدف قرار می دهد و به همین دلیل همه باید یکصدا و یکپارچه مقابل این دشمن مشترک بایستند.
قدومی با بیان این که در حال گذر از مرحله مهم تاریخی در فلسطین هستیم، گفت: برخی قصد دارند پایه های رژیم صهیونیستی را در منطقه تقویت کرده و در مقابل فلسطین را تضعیف کنند، اما فلسطینی ها محکم و استوار در مقابل توطئه ها می ایستند.
وی خاطرنشان کرد: جنبش های مقاومت نیز این روزها جایگاه بسیار بهتری در جهان و میان مردم دارند، آن ها به قدرت مردم مقاوم اطمینان دارند، مقاومت اجتماعی، سیاسی، دیپلماتیک و مقامت مسلحانه مقاومت ثابت کرده است که پیوسته عاقلانه و با درایت و تدبیر عمل می کند.
سیام**م. ا.ت**۲۰۲۱**

اخبار مرتبط