۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83334797
T T
۰ نفر

خروش مردم جنوب پایتخت در حمایت از ملت فلسطین

۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83334797
خروش مردم جنوب پایتخت در حمایت از ملت فلسطین

شهرری- ایرنا- مردم جنوب پایتخت با شور و هیجانی بیشتر از سال های گذشته در راهپیمایی علیه رژیم غاصب اسرائیل در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین شرکت کردند و انزجار خود را از این رژیم های مستکبر نشان دادند.

به گزارش ایرنا، مردم روزه دار شهرری در روز قدس با حضور پررنگ و همیشه در صحنه خود بار دیگر انزجارشان را از استکبار جهانی و ابرقدرت‌های ستمگر اعلام کردند.


راهپیمایان از سه راه ورامین، خیابان فداییان اسلام، مسیر خود را با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» به سمت میدان شهرری، خیابان حرم، مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ادامه دادند.


شعار «نه به معامله قرن» هم از زبان راهپیمان روز قدس شنیده می‌شد و هم نوشته‌اش بر فراز دستان آنان به چشم می‌خورد. مرگ بر اسرائیل و تاکید بر تعلق قدس به مسلمانان از شعارهای پرتکرار تظاهر کنندگان در شهرری است.


مردم روزه‌دار جنوب پایتخت پلاکادرهایی با مزمون «نحو القدس»، «به زودی نماز جمعه را در قدس می‌خوانیم»، «فلسطین تنها نیست» و «قدس پایتخت فلسیطین است» به دست دارند.


زنانی که کودک در آغوش داشتند و پیران و جوانان در کنار یکدیگر باز هم همچون سال‌های گذشته انسجام و یکدلی خود را به جهانیان نشان داده و در صف‌های منظم کنار هم قرار گرفتند تا از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند.


شرکت کنندگان در این راهپیمایی بار دیگر با آرمان‌های والای انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.



خیابان‌های منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی (ع) مملو از جمعیت راهپیمایان روزه داری بود که برای دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی به صحنه آمده بودند.


همزمان با شهرری در باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو نیز راهپیمایان با شرکت در این مراسم باشکوه و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، انزجار خود را از دشمنان بشریت در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام کردند.



** صف‌های مقدم یادگاران دفاع مقدس


جانبازان که یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس هستند در صفوف منظمی حضور یافته و با سر دادن شعارهای "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا نفرت خود را از استکبار جهانی نشان دادند.


جانبازان ویلچری و جانبازانی که عصا داشتند در حالی که چفیه‌های بسیجی بر دوش‌هایشان قرار داشت مشت‌های خود را گره کرده و شعار می‌دادند.


امروز آنها نیز مانند دوران دفاع مقدس به صحنه آمده‌اند تا بگویند ملت‌های مظلوم و ستمدیده جهان از جمله مردم فلسطین تنها نیستند و همه آزادی خواهان جهان در دفاع از آنها آماده هستند.


جمعیت عظیم جانبازان انقلاب نیز در کنار دیگر اقشار این شهرستان در مسیر راهپیمایی حضور دارند و انزجار و نفرت خود را از آمریکا، اسرائیل و همدستانشان اعلام کردند.



** حضور پررنگ مسئولان با مشت‌های گره کرده


سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، امام جمعه این شهرستان و مدیران و رؤسای ادارت ری نیز در کنار مردم قرار گرفته‌اند و در صفوف راهپیمایان به مسیر خود ادامه می‌دهند.


اقشار مختلف مردم ری و مسئولان این شهرستان برای شرکت چشمگیر در راهپیمایی روز جهانی قدس آمده‌اند تا با این حرکت عظیم مردمی، در آخرین جمعه ماه رمضان وحدت و انسجام خود را در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین اعلام کنند.


آنها نیز مانند سایر اقشار شرکت کننده در مراسم راهپیمایی در صفوف منظم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل نشان دادند که در هیچ شرایطی حاضر به سازش و تسلیم با بیگانگان ابرقدرهای جهان نیستند.


مسئولان همگام با مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند تا به آمریکا و دست نشانده‌های آنها در برابر خواسته‌های ناحق و غیر منطقیشان نه بگویند.



**روشن شدن مشعل آزادی خواهی توسط جوانان ری


جوانان شهرری دوشادوش سایر افراد در مراسم راهپیمایی حضور یافته و صدایشان کوبنده‌تر و محکم‌تر از همیشه است و آنها تصاویری از انتفاضه مردم فلسطین و پلاکاردنوشته هایی در حمایت از این ملت مظلوم را در دست دارند.


حضور پرشور جوانان انقلابی در کنار سایر اقشار و گروه‌های مردمی در صحنه دفاع از فلسطین و مردم مظلوم آن بیش از همه چیز جلب توجه می‌کند و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نیز در دست راهپیمایان خودنمایی می‌کند و جوانان انقلابی این پرچم زیبا را در طول مسیر با خود حمل می‌کنند.


آنها نیز خود را جدای از جوانان مبارز و انقلابی فلسطین نمی‌دانند و آماده‌اند تا در دفاع از این ملت ستمدیده اعلام همبستگی و آمادگی کنند.



به گزارش ایرنا حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز "حیات اسلام" نامیدند.


تا امروز هر ساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادی خواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با ملت فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می‌کنند.


۱۹۷۰/‏۶۰۰۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha