۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83335148
T T
۱ نفر
مسلمانان «معامله قرن» را به مبارزه قرن تبدیل کردند

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: مسلمانان جهان با حضور پرشور خود در راهپمیایی روز جهانی قدس «معامله قرن» را نابود و آن را به مبارزه قرن تبدیل کردند.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: این روزها شاهدیم اسراییل و استکبار جهانی و برخی از کشورهای دنباله روی سیاست‌های آنان به دنبال معامله قرن هستند که این معامله جز ضرر و خسارت برای فلسطینیان چیز دیگری به ارمغان ندارد.


وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی ادامه داد: ملت سربلند و عزتمند ایران و مسلمانان سراسر جهان بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب و پیام تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر شرکت در راهپیمائی روز جهانی قدس و کمک به نجات مستضعفان دنیا لبیک گفتند و حماسه ای دیگر خلق کردند.


ماموستا امامی با اشاره به اینکه ملت ایران همواره پشتیبان مردم مظلوم فلسطین خواهد بود، اضافه کرد: در آموزه‌های دین اسلام آمده است هرکس طلب کمک و نیاز کرد بر مسلمانان واجب می‌شود به یاری و کمک آن بشتابد و این امر در دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیز صدق می‌کند.


وی اظهار داشت: در شرایط فعلی که آمریکا با طرح معامله قرن به دنبال تضییع حقوق مردم فلسطین است، حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی می تواند در تحولات سیاسی جهان اثرگذار باشد.


امام جمعه مهاباد در ادامه سخنان خود به فیلم منتشر شده یکی از مدارس این شهرستان اشاره و عنوان کرد: این قضیه مربوط به یک ماه پیش در مراسم روز معلم است که در آن زمان از سوی آموزش و پرورش شهرستان مهاباد این پرونده بررسی و با خاطیان آن برخورد لازم انجام شد.


وی بیان کرد: کسانی با نیاتی ناپسند در روز بیست و یکم ماه رمضان روز شهادت حضرت علی (ع)، این فیلم را که پرونده آن مختومه شده بود، منتشر کردند که از لحاظ قانونی این شیطنت باید بررسی شود.


ماموستا امامی همچنین ضمن قدردانی از مسوولان صدا و سیما در برخورد با خاطیان توهین به اهل تسنن گفت: قوه قضائیه و دادستان کل کشور به موقع و بطور قاطع با کسانی که در این برهه زمانی خاص علیه امنیت و اتحاد جامعه اقدام کرده اند، برخورد کنند و انتظار داریم در آینده نیز این امر ادامه یابد.


به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته مهاباد با حضور جمع کثیری از مردم روزه دار در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.


امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸ در پیامی تاریخی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هر ساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می‌کنند.


۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha