۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸
کد خبر: 83335286
T T
۰ نفر
امام جمعه دماوند: طرح معامله قرن، مذاکره آمریکا بنام صلح و بکام صهیونیست ها است

تهران – ایرنا – امام جمعه دماوند گفت: طرح معامله قرن از سوی آمریکا تنها یک مذاکره بنام صلح و بکام صهیونیست ها است که در این راه برخی سران مرتجع دولت های عربی مثل عربستان، امارات، بحرین، مصر و اردن آنان را همراهی می کنند و جبهه سیاسی عبری و عربی را برای امتیازگیری از فلسطینی ها تشکیل داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران و روزه داران در مسجد جامع شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس به عنوان یکی از یادگاری‌های امام (ره) در تعیین این روز، اظهار داشت: امام خمینی (ره) روز قدس را روز احیای اسلام می‌دانست.


وی با بیان اینکه روز قدس، روز مقابله با مستضعفین با مستکبرین و روز تشکیل حزب مستضعفین دنیا به نام حزب الله است، افزود: آنچه همواره امام (ره) به آن تاکید داشتند خارج شدن مستضعفین از تفرقه و وحدت و همدلی برای ایستادگی در مقابل غاصبان بود و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند تنها راه حل فلسطین بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین خود و اخراج صهیونیست‌های غاصب از آنجا است.


این مقام مسئول با بیان اینکه اسرائیل خط مقدم مقابله با دولتهای اسلامی و مسلمین است، تصریح کرد: امروز سلطه طلبان دنیا می‌خواهند اسرائیل را بر منطقه و جهان اسلام برتری دهند، لذا اسرائیل تهدیدی برای همه مسلمانان جهان است.


خطیب جمعه دماوند افزود: امروز آمریکا با طرح معامله قرن می‌خواهد قدس را به طور کامل به اشغال صهیونیست‌ها درآورده و یهودی سازی کند؛ می‌خواهد گروه‌های فلسطینی را خلع سلاح و امنیت اسرائیل را تأمین نماید.


حجت الاسلام فتاح دماونید با بیان اینکه آنان بجای شعار مقاومت، شعار سازش را مطرح می‌کنند، گفت: اما مسلمانان می‌دانند که هزینه مقاومت کمتر از تسلیم و سازش و اولین ثمره مقاومت عزت و استقلال است؛ امروز انصاراله یمن با شعار مقاومت موازنه وحشت را برای سعودی‌ها آغاز کرده‌اند و این موازنه معنایی جزو تهدید دربرابر تهدید و حمله در برابر حمله ندارد.


وی با بیان اینکه در مسئله فلسطین هیچ سیاستی جزو مقاومت نتیجه مطلوبی برای آنان نخواهد داشت، افزود: درطرح معامله قرن که خیانت قرن قلمداد می‌شود، آمریکا می‌خواهد امنیت اسرائیل را تأمین کند و در اراضی کرانه باختری و نوارغزه فلسطین جدیدی بدون شهرک‌های یهودی ایجاد نماید و ساکنین فلسطین جدید حق بازگشت به فلسطین قدیم را نداشته باشند و این درحالی است که حدود ۶میلیون آواره فلسطینی وجود دارد.


این مقام مسئول با بیان اینکه در ازای این توافق خیانت آمیز قرار است به پشتیبانی عربستان سعودی اقتصاد فلسطین تقویت شود، افزود: آمریکا با پول عربستان به دنبال عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل است و در این معامله، امنیت اسرائیل را کامل و آرمان فلسطین را نابود کند.


امام جمعه دماوند معامله قرن را همان طرح خاورمیانه بزرگ یا جدید دانست که امروز به نام دیگری مطرح می‌شود و افزود: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده که معامله قرن، معامله ننگ و عار است و به جهنم واصل خواهد شد که انشالله با حمایت‌های مسلمین جهان از مردم مظلوم فلسطین و با بیداری و مقاومت فلسطینیان این خیانت و توافق انجام نخواهد شد.


حجت الاسلام فتاح دماوندی در ادامه خطیبه های امروز خود به ۱۴ خرداد ماه سالروز ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) معادلات جهان را تغییر داد و دین، معنویت، عزت و عظمت را احیا کرد و با شجاعت مردم را به قیام برای خدا تشویق نمود و ایشان معجزه قرن است.


وی با بیان اینکه اگر همه علمای اسلام مثل امام خیمنی (ره) عمل کنند وضع مسلمانان جهان اینگونه نخواهد بود، گفت: امروز جایگاه ولایت فقیه و مقام معظم رهبری خار چشم مستکبرین جهان شده است زیرا ایشان فقط راهنمای مردم ایران نیست بلکه راهنمای همه مسلمین و همه ستمدیدگان و مظلومان جهان است.


ته را م/۷۲۴۶//‏۱۳۴۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha