۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83336230
T T
۰ نفر
کیم از کارخانه های مربوط به پرتاب های موشکی بازدید کرد

پکن- ایرنا- خبرگزاری دولتی کره شمالی از بازدید "کیم جونگ اون" رهبر این کشور از کارخانه های مربوط به پرتاب های موشکی و سایر تسلیحات بازدارنده خبر داد.

این خبرگزاری بدون اشاره به زمان و مکان این بازدیدها روز شنبه نوشت: از جمله کارخانه هایی که کیم بازدید کرد کارخانه ساخت موشک های بالستیک بود او سال ۲۰۱۷ میلادی نیز از این کارخانه که محل ساخت موشک های بالستیک هواسونگ ۱۴ است بازدید کرده بود.

رهبر کره شمالی در بازدید از این کارخانه ضمن تاکید بر ساخت تجهیزات مورد نیاز روزمره، خواستار استفاده از تکنولوژی های جدید برای مدرن سازی این کارخانه شد.

تحلیلگران معتقد هستند بازدید کیم از این کارخانه در راستای کاهش وابستگی این کشور به واردات برخی از قطعات ساخت موشک های بالستیک است.

رهبر کره شمالی همچنین از دو کارخانه دیگر ساخت خودروهای سنگین حمل موشک های بالستیک بازدید کرد.

کیم پیشتر اعلام کرده بود با توجه به اینکه چرخه دستیابی به تسلیحات هسته ای را تکمیل کرده است دیگر نیازی به آزمایش این موشک ها نیست کره شمالی در سال ۲۰۱۷ میلادی چند موشک بالستیک آزمایش کرد که با تحریم های سازمان ملل و آمریکا مواجه شد.

به دنبال این آزمایش ها بود که رییس جمهوری آمریکا با هدف خلع سلاح هسته ای کره شمالی دو بار در سنگاپور و ویتنام با کیم به مذاکره نشست اما هر دوی این مذاکرات به دلیل درخواست های غیر منطقی آمریکا با شکست مواجه شد.

‌**آساق **۱۹۰۴**

 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha