۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83339557
T T
۰ نفر
سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی ها از اول تیر

رشت - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی ها از اول تیرماه در استان اجرا می شود.

‌رقیه کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی برای اولین بار همزمان انجام می‌شود.


وی اظهار داشت: ۲۸ پایگاه برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در شهرستان های مختلف استان گیلان در نظر گرفته شده است.


وی با اشاره به ثبت نام نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۱ خرداد ماه جاری در تمامی مدارس ابتدایی استان خاطر نشان کرد: نوبت دهی برای تحت پوشش قرار گرفتن نوآموزان از سوی مدیر مدرسه انجام می گیرد که به اولیاء اطلاع داده می‌شود.


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با بیان اینکه شرکت کنندگان در اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و و آمادگی تحصیلی به لحاظ بینایی، شنوایی، ضریت هوشی و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرند، اضافه کرد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش، آموزش و پرورش استثنایی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اجرای این طرح در دو بخش مقدماتی و تخصصی اظهار داشت: در مرحله مقدماتی ارزیابی های مختلف از نوآموزان و پیش دبستانی ها به لحاظ دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، ورزش، قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان و اوتیسم انجام می گیرد که در صورت مشکوک بودن به هر یک از این موارد، به بخش تخصصی ارجاع داده می‌شود.


سال گذشته، ۲۰ هزار و ۷۹۵ نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۰ هزار و ۵۶۹ کودک پیش دبستانی تحت پوش طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.


پیش بینی می‌شود امسال ۲۲ هزار کودک بدو ورود به پایه اول ابتدایی و ۱۵ هزار پیش دبستانی مورد سنجش قرار گیرند.


۷۲۸۶/‏۲۰۰۷



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha