۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83339744
T T
۰ نفر
امارات با سیاست های خود در قبال ایران دچار دودستگی شده است

تهران - ایرنا - تارنمای پایگاه خبری تحلیلی "میدل ایست آی" نوشت: دولت مردان اماراتی به علت پیروی از سیاست های آمریکا در قبال تهران دچار تشویش و دو دستگی شده اند.

این تارنما روز دوشنبه گزارش داد، "محمد بن زائد آل نهیان" ولیعهد ابوظبی با دنباله روی از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران و حمایت از تحریم‌ها و قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا به پیامدهای سیاست‌های خود توجه نکرد و هم اکنون در خوف و نگرانی به سر می‌برد.


به نوشته میدل ایست آی، تلاش‌های بن زائد برای ساختن پایه‌ای قدرتمند از امارت کوچک خود نتیجه معکوس داد و اختلافات در داخل امارات به ویژه میان دبی و ابوظبی بالا گرفته است.


به نوشته این تارنما، حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و نفتکش‌های امارات در نزدیکی بندر "الفجیره" به خوبی نشان داد که در صورت وقوع جنگ در خلیج فارس، ابوظبی در برابر هر حمله‌ای ناتوان خواهد بود.


این حملات برای امارات پیام روشنی داشت و مشخص است که عامل حمله نمی‌خواست خسارت‌های سنگینی به امارات وارد کند، بلکه فقط می‌خواست پیام خود را برساند و آن پیام در این مطلب خلاصه می‌شود که امارات نباید در بازی افزایش تنش در منطقه بازیگری کند، زیرا در این صورت "زیان کار درجه اول" ماجرا خواهد بود.


از سوی دیگر، ولیعهد ابوظبی خود را گرفتار تناقضی آشکار کرده، از طرفی ارزش مبادله تجاری میان ایران و امارات به بیش از ۱۶ میلیارد دلار می‌رسد (بیشتر آن از طریق دبی صورت می‌گیرد) و از طرف دیگر با حمایت از تحریم‌های ضد ایرانی خود را آزار می‌دهد.


این تارنما افزود: شرکت‌های ایرانی فعال در امارات که تعدادشان کم هم نیست، به علت پیروی ابوظبی از تحریم‌ها مجبور به ترک این کشور و ثبت شرکت‌های خود در عمان، قطر و ترکیه شده‌اند و این مساله سطح تنش میان ابوظبی و دبی را بالا برده است.


تارنمای میدل ایست آی نوشت: اعتراض دبی به سیاست‌های ضد ایرانی ابوظبی در برهه اخیر تشدید شد و این امر در توییت های "شیخ محمد بن راشد آل مکتوم" نایب رئیس و نخست وزیر امارات متحده عربی نمود پیدا کرد، به طوری که وی در حساب شخصی خود نوشت: تاریخ قضاوت خواهد کرد که حکام عرب اکنون از دستاوردهای عظیم خود صحبت می‌کنند یا سخنان پوچ و بی ارزشی را بر زبان می‌آورند.


در فضای شبکه‌های اجتماعی و کاربران اماراتی نیز تنش و درگیری ابوظبی و دبی آشکار شده است، برای مثال "عبدالخالق عبدالله" شخصیت دانشگاهی امارات که از خط مشی سیاسی ابوظبی پیروی می‌کند، نوشته بود: کشور از امنیت اقتصادی خوبی برخوردار است و می‌توانیم از حجم نفوذ خارجی بکاهیم.


"خلف احمد الحبتور" تاجر امارتی نیز در پاسخ به وی گفته بود: هرگونه شیطنت علیه ایران، اقتصاد امارات را ویران می‌کند و ما از رهبران کشور می‌خواهیم به دنبال راه حل این بحران باشند.


خاورم **۹۲۰۸**۱۶۵۱


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha