۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبر: 83342900
T T
۰ نفر
 ایثارگران دوران مبارزات انقلاب اسلامی نباید فراموش شوند

قم ـ ایرنا ـ فرزند شهید آیت الله سعیدی (ره) گفت: جهادگران و ایثارگران دوران مبارزات انقلاب اسلامی را هیچگاه نباید فراموش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم افزود: امروز نسل جوان و نوجوان کشورمان باید هرچه بیشتر با جهادگران و بزرگانی که بار انقلاب اسلامی را به دوش کشیدند، آشنا شده و ایشان را در ایستادگی و مقاومت الگو قراردهند.


وی با اشاره به وعده نصرت و پیروزی از سوی خداوند متعال به «مجاهدان فی سبیل الله»، خاطرنشان کرد: پروردگار منازل مختلف بهشت را در عبارت «جنات» که کلمه جمع برای تعریف بهشت است به مؤمنان وعده داده است.


فرزند شهید آیت الله سعیدی (ره) سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع (ع) را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: فرقه ضاله وهابیت در کمال جهالت و گمراهی با انوار الهی ائمه اطهار (ع) اینگونه برخورد می‌کند در حالی که ایران اسلامی متبرک به یاد و قبور مطهر خاندان عصمت و طهارت (ع) است.


وهابی‌ها در سال ۱۳۴۴ هجری قمری پس از محاصره مدینه قبرستان بقیع و بقعه‌های مطهر امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) را تخریب کردند که واکنش‌های بسیاری از سوی مردم و عالمان دینی در سرتاسر جهان را به دنبال داشت.


شهید آیت الله محمدرضا سعیدی از طلایه داران جهاد و شهادت در جریان انقلاب اسلامی بود که پس از روشنگری‌ها و مجاهدت‌های فراوان، در روز ۲۰ خردادماه ۱۳۴۹ توسط رژیم پهلوی به طرز فجیعی شکنجه شد و به شهادت رسید.


۸۱۴۶/‏‬ ۶۱۳۳/‏‬

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha