۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰
کد خبر: 83344060
T T
۰ نفر
مراکز تهیه فرآورده های خام دامی مهاباد ۳۵۲ نوبت مورد بازرسی قرار گرفت

مهاباد- ایرنا- سرپرست شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در قالب طرح تشدید نظارت بر بازار مراکز تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان امسال، ۳۵۲ نوبت مورد بازرسی قرار گرفت.

عباس آغاز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بر بازار از اول ماه مبارک رمضان و با مشارکت سه تیم بازرسی دامپزشکی در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد که فعالیت این تیم‌ها تا پایان این ماه ادامه داشت.
وی اضافه کرد: این تیم‌ها در این ایام در مجموع ۲۳۳ مورد از مراکز تهیه و توزیع، هشت مورد از کشتارگاه‌ها و ۱۱۹ مورد از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها بازدید و در مجموع ۹۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف را کشف و ضبط کردند.


وی با تقدیر از همکاری مراکز تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی با تیم های دامپزشکی برای اجرای این طرح افزود: این طرح با هدف حفظ امنیت غذایی، تأمین سلامت مصرف‌کنندگان نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم اجرا شد.


«آغاز» از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و از خرید گوشت دام از قصابان دوره گرد و گوشت‌هایی که مهمور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.


وی به شهروندان اطمینان داد که فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و ممهور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است.


به گزارش ایرنا در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار رأس دام سبک، ۲۴ هزار رأس دام سنگین، ۵۰۰ رأس تک سمی و پنج هزار قلاده سگ وجود دارد.


۳۰۲۰/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha