۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83345293
T T
۰ نفر

بحران در میان جمهوری خواهان فرانسه

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83345293
بحران در میان جمهوری خواهان فرانسه

تهران - ایرنا - ۷۲ شهردار و منتخب محلی راست گرا و میانه رو در فرانسه به دنبال پیروزی راست گرایان در انتخابات پارلمانی اروپا، از طرح "گفت و گوی" ملی امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور حمایت کردند؛ رسانه های فرانسوی می گویند این حمایت نشان دهنده بحرانی عمیق در میان جمهوری خواهان است.

شبکه تلویزیونی "بی اف ام تی وی" فرانسه روز یکشنبه گزارش کرد: چند هفته پس از نتیجه ضعیف جمهوری خواهان در انتخابات پارلمان اروپا، ۷۲ شهردار و منتخب محلی از احزاب راست و میانه در یادداشتی که روز یکشنبه در روزنامه "ژورنال دو دیمانش" فرانسه منتشر شد، به رهبری «کریستف بچو» Christophe Béchu"" شهردار "آنژه" حمایت خود را از مکرون اعلام کردند.


آنها در این یادداشت ضمن ستایش "موفقیت در چارچوب گفت و گوی ملی"، "تجدید علاقه به اروپایی‌ها" را یادآوری می‌کنند.


امضا کنندگان می‌گویند: "ما در میان کسانی هستیم که خواهان موفقیت فرانسه هستند، به همین دلیل ما خواهان موفقیت رئیس جمهور و دولت هستیم؛ زیرا هیچ چیزی روی شکست آنها دوباره بنا نخواهد شد."


این حمایت در حالی صورت می گیرد که «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه چند روز پیش از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا حتی روس ها را به تامین مالی احزاب راست افراطی برای تاثیرگذاری در انتخابات پیش رو پارلمان اروپا متهم کرد.


مکرون در گفت و گو با رسانه های فرانسوی، روسیه و برخی چهره ها از جمله 'استیو بنن'( Steeve Bannon) استراتژیست ارشد و مشاور سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرد که برای از بین بردن اتحادیه اروپا توطئه چینی کرده اند.


پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی از تغییر آرایش سیاسی در این کشور خبر می‌دهند.


اعلام نتایج غیرمنتظره انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه که حزب راست افراطی فرانسه، "اجتماع ملی" را به نخستین حزب کشور تبدیل بار دیگر آرایش سیاسی فرانسه را دستخوش تغییر کرد.


از مجموع ٧۹ کرسی فرانسه در پارلمان اروپا دو حزب "اجتماع ملی" به رهبری مارین لوپن، و "جمهوری در حرکت" به رهبری امانوئل ماکرون هر کدام ٢٣ کرسی را تصاحب کردند.


برخی از کارشناسان سیاسی نتایج این انتخابات را شکستی برای امانوئل مکرون دانسته‌اند.

موضوع نگران کننده برای رهبران اتحادیه اروپا آن است که در این دوره گروه‌ها و احزابی که به شدت با تقویت این نهاد مخالف هستند یا اینکه انتقادهای تندی به آن دارند به شدت قدرت گرفته اند. با این حال حزب میانه روی مردم هنوز قوی‌ترین بلوک را در پارلمان اروپایی در اختیار دارد که البته می‌تواند در ائتلافی با سوسیالیست‌ها، سبزها و لیبرال‌ها سیطره خود بر پارلمان را حفظ کند.


طبق تحلیل رسانه‌ها در قاره سبز، نتایج در فرانسه، ایتالیا و انگلستان نشان داد که اروپا در حال تغییر است. حال ممکن است بسیاری از احزاب راست افراطی با یکدیگر بلوکی را تشکیل دهند تا فرایندها در اتحادیه اروپا را تضعیف کنند؛ همین موضوع می‌تواند شرایط آینده را سخت کند.


اروپام **۶۹۸۴**۲۰۴۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha