۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83345807
T T
۰ نفر
نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان: قوانین صادراتی بازنگری شود

سمنان- ایرنا- نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: قوانین جامع صادراتی برای حمایت از بنگاه های اقتصادی و فعالان اقتصادی نیازمند بازنگری است.

حمید علوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قوانین صادراتی باید براساس وضع موجود برای صادرکنندگان تعریف شود تا با برنامه ریزی شفاف، فعالان اقتصادی آینده روشنی را برای تولید و فروش کالا میسر کنند.


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از قوانین جامع گمرکی و صادراتی در کشور مربوط به دهه ۵۰ و ۶۰ شمسی است و این قوانین برای حمایت از تولیدکنندگان نیازمند بازنگری است.


نایب رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه فعالان اقتصادی میدان دار نبرد با استکبار جهانی در جنگ اقتصادی هستند، گفت: در این جنگ تمام عیار تولیدکنندگان نیازمند حامی واقعی برای ماندگاری در بازار تجاری هستند.


علوی اضافه کرد: تسهیلات با سود قابل توجه، دریافت مالیات‌های زیاد و مشکلات بیمه‌ای از جمله مشکلات واحدهای صنعتی صادرات محور سمنان است که باید مسئولان امر با تغییر نگرش برای رفع این چالش اقدام کنند.


وی ادامه داد: واحدهای صادرات محور و بزرگ سمنان به معنی واقعی برای حمایت در کشور متصدی ندارند و در سال‌های گذشته دولت به واحدهای متوسط و کوچک توجه بیشتری داشته است.


نایب رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: توسعه استان با وجود فشارهای اقتصادی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های اجرایی است و مسئولان در این شرایط سخت اقتصادی با تمام وجود به واحدهای صنعتی بزرگ سمنان کمک کنند.


به گزارش ایرنا، در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و تولید ناخالص این استان حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.


۷۳۳۹/۶۱۰۳