۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۴
کد خبر: 83347082
T T
۰ نفر
سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی کمتر از میانگین کشور است

مشهد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون سرانه فضای آموزشی دانش آموزان این استان کمتر از میانگین کشوری است.

جاسم حسین پور روز دوشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: سرانه فضای آموزشی شامل فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی در کشور هم اکنون ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز است در حالی که این سرانه در خراسان رضوی ۴.۲ متر مربع است.


وی اضافه کرد: به این ترتیب با توجه به وجود بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در خراسان رضوی این استان در داشتن فضای آموزشی یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع از متوسط کشور عقب تر است.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی گفت: در این میان منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد با دو متر مربع کمترین و شهر نوخندان از توابع درگز با ۱۶.۲ متر مربع بیشترین سرانه فضاهای آموزشی را در خراسان رضوی دارا هستند.


حسین پور افزود: با هدف برقراری عدالت آموزشی و ایجاد توازن منطقه‌ای هر دو هفته یک بار یک پروژه آموزشی در منطقه تبادکان مشهد که دارای ۱۳۰ هزار دانش آموز است به بهره برداری می‌رسد و خوشبختانه خیرین اقبال خوبی به این منطقه دارند.


وی اضافه کرد: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در منطقه تبادکان مشهد و افزایش حاشیه نشینی به رغم اجرای پروژه‌های آموزشی فراوان در این منطقه همچنان شاهد سرانه پایین فضاهای آموزشی هستیم.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی گفت: سال گذشته هزار و ۲۸ کلاس درس با زیربنای ۱۱۰ هزار و ۶۹۰ متر مربع در استان به بهره برداری رسیده است که ۱۳۹ پروژه با ۶۶۳ کلاس و زیربنای ۶۶ هزار و ۹۹۶ مترمربع با مشارکت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.


حسین پور افزود: استان خراسان رضوی سال گذشته از حیث بهره برداری از پروژه‌های جدید آموزشی رتبه نخست کشور را کسب کرد همچنین پارسال تعهد خیرین در این استان هزار میلیارد ریال بوده است که ۷۰ درصد این رقم تحقق یافته است.


وی ادامه داد: هم اکنون مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی به عنوان نخستین مجمع خیرین کشور در این حوزه دارای سه هزار و ۵۰۰ عضو خیر است که نیمی از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.


خراسان رضوی با بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار دانش آموز حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را در اختیار دارد.


۷۴۹۶/‏۱۹۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha