۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 83347270
T T
۰ نفر
 توسعه پایانه صادراتی بندر شهید باهنر شتاب می گیرد

بندرعباس- ایرنا- مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید و ارزیابی وضعیت موجود بندر شهید باهنر، بر سرعت بخشی به توسعه این پایانه مهم صادراتی تاکید کرد.

محمد راستاد روز دوشنبه در بازدید از بخش های مختلف بندر شهید باهنر بندرعباس همچنین وضعیت عملیاتی این بندر را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داد.


وی به همراه معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از محوطه های نگهداری خودروهای وارداتی، انبارهای مسقف و روباز، اسکله ها و پایانه مسافری بین المللی خلیج فارس در بندر شهید باهنر بازدید کرد.


مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در جریان این بازدید گفت: بندر شهید باهنر از بندرهای قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است.


الله مراد عفیفی پور افزود: بندر شهید باهنر با ظرفیت سالانه ۲ و نیم میلیون تن کالا، امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.


وی خاطرنشان کرد: برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: بندر شهید باهنر همچنین از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.


مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از عملکرد این بندر در سالجاری، توجه به تسهیل رویه صادرات را یکی از راه‌های توسعه و رونق تولید در کشور دانست.


حمید رضا محمد حسینی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تسهیل صادرات کالاهای تولید داخل، میزان صادرات در بندر شهید باهنر به ۱۸۳ هزار و ۴۴۵ تن رسید که این رقم در همسنجی با پارسال افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.


وی همچنین میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای غیرنفتی در بندر شهید باهنر را ۲۳۲ هزار و ۸۴۳ تن عنوان کرد که در همسنجی با پارسال ۷۲ درصد افزایش داشته است.


مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با تاکید بر لزوم توسعه انبارها، بهسازی اسکله ها و افزایش پسکرانه این بندر گفت: با اضافه شدن محوطه ۲۰ هزار متر مربعی در ماه گذشته، مساحت بندر شهید باهنر به ۳۷۸ هزار مترمربع افزایش یافت.


محمد حسینی اضافه کرد: تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی با ۶ هزار و ۱۲۱ TEU (هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) به میزان ۶۷ درصد افزایش داشته است.


۷۱۹۵/۶۰۴۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha